مشکلات خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان را به سطوح آورد!

اتومبیل Model 3 شرکت تسلا در سرمای زمستان دچار مشکلات متعددی می‌شود که همین امر نارضایتی بسیاری از مالکان را در پی داشته است.

مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی مالکان خودرو الکتریکی تسلا Model 3 با انتشار عکس و ویدئو در فضای مجازی از کاهش عملکرد خودروشان طی گردباد قطبی (توده هوای بسیار سرد که در زمستان و در اطراف قطب شمال و جنوب به وجود می‌آید و سرمای آن تا منفی ۳۰ و ۴۰ درجه نیز می‌رسد) که در شمال آمریکا رخ داد، ابزار نارضایتی کردند.

این مشتریان اعلام کرده‌اند که عملکرد بخش‌هایی از سیستم هوشمند مرکزی خودرو مانند رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین مختل شده و درست کار نمی‌کند، همچنین سرما بر روی دستگیره درب خودرو تاثیر گذاشته و ورود و خروج افراد را با مشکل مواجه کرده است. دستگیره درب خودرو تسلا Model 3 به صورت زیر باز می‌شود.

مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده است

اما اصلی‌ترین مشکل مربوط به باتری است، باتری تسلا Model 3 طی یخبندان اخیر به خوبی کار نمی‌کند و حتی مالکان خودرو برای شارژ باتری نیز با مشکل مواجه شدند، مهم‌ترین بخش یک خودرو الکتریکی باتری آن است و زمانی که باتری خودرو به خوبی کار نکند حتی می‌تواند جان مسافرانش را در این سرما به خطر بیاندازد. فرض کنید در این سرما و در طول شب به خاطر خرابی خودرو میان راه گیر کنید.

یکی از مالکان این مدل به نام Ronak Patel آگوست گذشته به بلومبرگ گفت: "بزرگ‌ترین نگرانی من این است که باتری خودرو در شب پس از ۲۰ تا ۲۵ مایل (۳۲ تا ۴۰ کیلومتر) خالی می‌شود و زمانی که می‌خواهم به سر کار بروم این مقدار به ۳۰ تا ۳۵ مایل (۴۸ تا ۵۶ کیلومتر) می‌رسد. من ۶۰ هزار دلار پول این خودرو را ندادم تا باتری آن به این زودی خالی شود. " البته باید توجه کرد که عملکرد ضعیف باتری در خودرو‌های الکتریکی تنها برای تولیدات تسلا نیست و در مدل‌هایی مانند نیسان Leaf و شورولت Bolt هم این مشکلات دیده شده است.

مشکل بزرگ دیگر مربوط به طراحی دستگیره درب خودرو است، تسلا در این مدل از دستگیره درب ترکیبی استفاد کرده، اما این مدل در سرما به درستی کار نمی‌کند و یخ می‌زند (تصویر زیر)، در این حالت مالک خودرو نمی‌تواند وارد خودرو شود. همچنین اکثر دارندگان خودرو الکتریکی عادت دارند که در طول شب خودرو خود را شارژ کنند، با وجود این سرما زمانی که صبح می‌خواهد شارژر را از خودرو جدا کنند، به دلیل یخ زدگی پورت شارژر با مشکل مواجه می‌شوند.

مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده است

مالکان این مدل اعلام کردند که حتی پس از گرم‌کردن خودرو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باز هم Model 3 عملکرد قابل اطمینانی ندارد. یکی دیگر از مالکان تسلا Model 3 در شبکه اجتماعی تصویری از دستگیره یخ زده خودرو خود منتشر کرد و با عصبانیت نوشت: "من وقت ندارم کل روز را به خاطر این خودرو احمق صبر کنم." یکی دیگر از مالکان این خودرو در کانادا ویدئویی منتشر کرد که در آن با ضربه زدن به دستگیره درب خودرو خود تلاش می‌کند تا یخ زدگی آن را از بین ببرد و بتواند وارد خودرو شود! شرکت تسلا راه حل جامعی برای این مشکل ندارد و تنها در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با رفع سرمای هوا، این مشکلات از بین می‌روند.

مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده است

مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده است


بیشتر بخوانید: ۱۰ گوشی پرطرفدار این هفته (۲۳ بهمن)


انتهای پیام/

مشکلات اتومبیل تسلا

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خودرو با این کیفیت ، مشکل داره ، بیچار مردم ایران که خودرو ایرانی از اساس مشکل داره