باستانی مطرح کرد؛

ایجاد ۷ کمیته تخصصی برای ساماندهی موضوعات مربوط به زنان سرپرست خانوار

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان گفت: ۷ کمیته تخصصی برای ساماندهی و پیگیری موضوعات مربوط به زنان سرپرست خانوار انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که امروز (سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار داریم که ۷۰ درصد بر اثر فوت همسر، ۱۰ درصد بر اثر طلاق، ۱۰ درصد به دلیل بدسرپرستی و ۸ درصد به دلیل تجرد قطعی، زن سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۷ کمیته تخصصی برای ساماندهی و پیگیری موضوعات مربوط به زنان سرپرست خانوار انتخاب شده‌اند که یکی از آن‌ها به بحث تشکیل بانک اطلاعاتی زنان می‌پردازد، افزود: برنامه اقدام و عمل در کمیسیون فرعی در مجلس مطرح و تقسیم کار ملی انجام شده و قرار است تا سال ۱۴۰۰ وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان تصریح کرد: در شورای اجتماعی کشور برنامه اقدام و عمل را اعلام و مصوبه آن را گرفته‌ایم و تشکیل بانک اطلاعاتی این زنان به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار