شهر همدان بزرگ می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از توسعه شهر همدان خبر داد.

شهر همدان بزرگ می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ربانی ارشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما،ب شهر همدان را از شهرهای پرتراکم کشور برشمرد و گفت: همدان از شهرهای پرتراکم کشور است که بنا داریم طرح شهر همدان به‌طوری جمع‌بندی شود که کاملا کارشناسی بوده و آینده شهر طوری تنظیم شود که تراکم جمعیتی پایین بیاید.
وی با بیان اینکه شهر همدان بزرگ خواهد شد، افزود: محدوده فیزیکی شهر همدان با حفظ باغ‌ها و اراضی کشاورزی بزرگ خواهد شد.
ربانی ارشد درخصوص الحاق روستاها به شهر همدان، یادآور شد: از نظر مشاور نیاز به الحاق این روستاها وجود دارد اما باید تمام فرآیند تصویب آن صورت بگیرد و همچنین درباره شهر حورا، اظهارداشت: با توجه به بازنگری طرح جامع شهر همدان شهر حورا فعلا در اولویت نیست، چراکه توسعه همدان به‌صورت پیوسته خواهد بود.
ربانی ارشد ادامه داد: در سال ۹۷ نزدیک به ۳هزار مسکن در همدان باید احداث شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به گرانی مسکن در همدان اشاره کرد و افزود: در شهر همدان نگاه مردم به مسکن سرمایه‌ای است و به دلیل اینکه در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری وجود ندارد مردم به سمت سرمایه‌گذاری در مسکن می‌روند که همین موضوع باعث افزایش قیمت مسکن شده است.
وی گرانی مسکن را برگرفته از اقتصاد کلان کشور دانست و ادامه داد: از طرفی قیمت زمین در همدان بسیار بالا است که امیدواریم در طرح جامع شهری طرحی بسته شود که همدان کمبود زمین نداشته باشد.
این مسئول بیان کرد: یکی از راهکارهای خروج مسکن از حالت سرمایه‌ای به مصرفی را بستن مالیات بر مساکن سرمایه‌ای دانست و گفت: اگر بر خانه‌های خالی و واحدهای مسکونی سرمایه‌ای مالیات بسته شود این واحدها و این سرمایه‌ها وارد بخش مصرفی می‌شود.
انتهای پیام/ج

همدان بزرگ می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۰:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واهشن بسمت دره مرادبیک خونه نسازید بسمت کبودرآهنگ باشه تامنبع درآمدمردم بیشتربشه نه اینکه مثل زمان قدیم مسافها نیان داخل شهرخرید کنند همونجوری که توتعطیلات عید همه مغازه وپاساژها بسته است گردشگر خارجی ازمن چه خبره همه جا تعطیله همدان کم بخوابید بهترعمل کنید.