مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی:

خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به ۳۰ خدمت رسید

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: در دهه فجر امسال خدمات الکترونیک این سازمان به ۳۰ خدمت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر عباس تقی پور مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی امروز اظهار کرد: در دهه فجر امسال خدمات الکترونیک این سازمان به ۳۰ خدمت رسید.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در جهت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت به سمت تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست عمومی دولت مبنی بر کاهش ورود در عرصه تصدی گیری و اجرای تبصره یک بند چهار ماده ۱۲ قانونی ساختار نظام جامع رفاه تامین اجتماعی، نسبت به ایجاد کارگزاری‌های رسمی اقدام کرده است.

امیر عباس تقی پور افزود: اکثر خدمات کارگزاری‌ها تخصصی، و نیازمند بررسی کارشناسی است و ارائه آن‌ها توسط سایر درگاه‌ها از جمله دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست، اما برخی خدمات الکترونیک از جمله صدور برگه پرداخت، ارسال لیست پرداخت حق بیمه و مشاهده سوابق توسط افراد و دفاتری مانند پیشخوان و کافی نت امکاپذیر است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هم اینک بیش از ۲۷۲ کارگزاری تامین اجتماعی در سراسر کشور با انجام ۲۵ فرایند و انجام سالانه افزون بر ۴۰ میلیون تراکنش مشغول ارائه خدمات به بیش از ۴۲ میلیون بیمه شده و مستمری بگیر سازمانی هستند.

تقی پور بیان کرد: ارائه خدماتی همچون ارسال لیست و برگه پرداخت حق بیمه، فیش حقوقی مستمری بگیران و مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه به شکل اینترنتی سبب کاهش تردد مراجعین، افزایش سرعت دریافت خدمات، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از فساد شده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: هدف از این اقدامات، کاهش بار مراجعه به واحد‌های اجرایی و افزایش رضایتمندی مخاطبان است، اما این مرحله از ارتقاء خدمات نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خود است که از جمله می‌توان به چالش‌هایی از قبیل: تنوع مخاطبان سازمان، زیرساخت‌های ضعیف ارتباطی کشور و سطح دانش سیستمی مخاطبان سازمانی اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این، در زمینه صدور دفاتر درمانی، طرح حذف دفترچه و ارائه خدمات آنلاین در دستور کار این سازمان قرار داشته و هم اینک برای اخذ خدمات در مراکز درمانی ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه نیست و در آینده نزدیک دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور حذف خواهد شد.

تقی پور گفت: در بحث فضای فیزیکی کارگزاری‌ها و امکانات رفاهی هم از سال گذشته با تصمیم هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی موضوع استاندارد سازی کارگزاری‌های رسمی در ابعاد فیزیکی و نیروی انسانی و فرآیند‌ها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/چ

خدمات الکترونیک تامین اجتماعی تا دهه فجر ۹۷

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار