رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری اصفهان مطرح کرد :

مشکلات ناشی از جابه جایی مازاد بر ظرفیت اتوبوس های مسافربری در ایام نوروز

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت : جابه جایی مازاد بر ظرفیت اتوبوس های مسافربری در ایام نوروز موجب بروز مشکلات عدیده ای برای شرکت ها و مسافران خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد انصاری رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان  با اشاره به پیش رو بودن نوروز و افزایش قابل توجه حجم مسافر ، در باره جابه جایی مازاد بر ظرفیت اتوبوس های مسافربری هشدار داد و اظهارکرد : این کارمشکلات عدیده ای برای شرکت ها و مسافران ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع هرگونه حادثه سرنشینان مازاد فاقد هرگونه حقوق بیمه ای خواهند بود و یکی از مشکلاتی که در مواقع اوج سفر گریبانگیر مسافران است، سفر بدون بلیط  است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در صورت وقوع هرگونه حادثه برای این افراد، بیمه هیچ گونه خسارتی را متقبل نخواهد شد،گفت : مسافران و شرکت های مسافربری هر دو باید به صدور بلیط برای مسافر و درج دقیق اطلاعات مسافر اعم از مبدا ، مقصد ، تاریخ ، زمان و اطلاعات اتوبوس حساسیت ویژه به خرج دهند.

انصاری تصریح کرد : شرکت های مسافربری باید برای جابه جایی اتباع خارجی حتما کارت تردد مسافر را بررسی و سپس به صدور بلیط اقدام کنند.

وی گفت : عمده شکایت دریافت شده از مسافران در استان اصفهان تاخیر در حرکت اتوبوس ها ، توقف های مکرر و حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری اصفهان تصریح کرد : مسافران می توانند با تماس با سامانه ۱۴۱ در سامانه شهراه از این امور شکایت کنند و این شکایت برابر ضوابط و قوانین توسط اداره کل راهدار ی و حمل ونقل جاده ای رسیدگی خواهد شد و با متخلفان  احتمالی برخورد می شود.

انصاری گفت : ضوابط حمل ونقل مسافر در موضوع ماده ۹ آیین نامه حمل بار و مسافر به صراحت ذکر شده است و عدول از این شرایط به معنای تخلف تلقی می شود.

وی از  شرکت های حمل ونقل مسافری استان اصفهان خواست برای رعایت حقوق مسافر توجه ویژه ای به ماده سه آئین نامه موضوع ماده ۹ آئین نامه حمل ونقل مسافر داشته باشند.

انتهای پیام/م

تاخیر در حرکت اتوبوس عمده شکایت مسافران اصفهانی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار