رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

۱۲۰۰ تاجر و بازرگان در آذربایجان غربی فعالیت دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در بخش صادرات ۱۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی  چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران  در محل نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی،گفت : در ابتدای انقلاب تنها ۳۰ واحد تولیدی در سطح استان فعال بود که ۲ مورد از آن‌ها مربوط به حوزه لبنیات و آبمیوه بود.

وی، افزود: امروز در سطح آذربایجان‌غربی ۵۰ واحد تولیدی آبمیوه و کنسانتره، بیش از ۳۰ واحد تولید مبل خانگی و وسایل و تجهیزات مربوط در این حوزه و همچنین بیش از ۴۰ واحد تولید درب‌های صنعتی و ضدسرقت وجود دارد که در برخی از حوزه‌ها به عنوان نماد کشوری نیز مطرح هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه ۳ واحد تولیدی سیمان در سطح استان فعال است، عنوان کرد: در این زمینه سالانه ۵ میلیون تن تولید داریم که در کنار دیگر موارد تولیدی استان یکی از جلوه‌های توانمندی صنعت آذربایجان‌غربی شناخته می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: وجود سیلو و سردخانه، واحد‌های تراکتورسازی و تریلی سازی، تانکرسازی در ابعاد مختلف و صادرات این محصولات تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های حوزه صنعت استان محسوب می‌شود.

اسکندری، با اشاره به اینکه تولید مخازن پلی اتیلن در کتاب گینس نیز ثبت شده، گفت: در سال گذشته بزرگ‌ترین واحد پتروشیمی کشور با ۳۵۰ هزار تن ظرفیت در مهاباد افتتاح شد. همچنین وجود ۳۴ مورد شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان از موارد مهم در این زمینه است.

وی، با بیان اینکه در شرایط فعلی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد، ابراز داشت: فعالیت حدود ۶۰ درصد از این واحد‌ها باعث رونق تولید در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، افزود: صدور ۴۵۰ پروانه بهره‌برداری و شناسایی ۴۱ نوع سنگ تزئینی و مواد معدنی از موضوعات مهم در بخش معدن است.

وی ادامه داد: در بخش کانی‌های فلزی، استان با دارا بودن ۱۲ درصد طلای کشور، بزرگترین معادن طلا به مدار تولید رسیده‌اند و امروز ۳ واحد فرآوری طلا در استان شکل گرفته است و همچنین تامین‌کننده برتر باریت برای چاه‌های نفت و استفاده در این حوزه در کشور بی‌نظیر هستیم و حتی نیاز کشور‌های حاشیه خلیج فارس را تامین می‌کنیم.

اسکندری، در پایان سخنان خود، بیان کرد: در بخش صادرات یک هزار و ۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان فعال در عرصه‌های تولید صنعت، کشاورزی، مواد غذایی و تخصصی فعال هستند.

 

انتهای پیام/م

فعالیت بیش از هزار تاجر و بازرگان در استان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.