صدور دستور قضایی برای تأمین حق‌آبه صددرصدی دریاچه ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه ‌حق‌آبه دریاچه ارومیه باید به صورت ۱۰۰درصد تامین شود، گفت: اقدامات قضایی گسترده‌ای در خصوص صیانت از دریاچه ارومیه با رویکرد پیشگیری در دست اقدام است.

دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان غربی با دستور جلسه بررسی چالش‌ها، نیازمندی‌ها و سیاست‌گذاری و ارائه برنامه دستگاه‌های اجرایی در حوزه انفال با حضور ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سایر اعضای شورا در سالن امامت دادگستری برگزار شد.

 ناصر عتباتی در این جلسه با تقدیر از تمامی مدیران و متولیان که با یک نگاه صحیح و درک درست در حوزه بیت‌المال و انفال تلاش می‌کنند، گفت: آذربایجان غربی شرایط خاص و یژه‌ای از لحاظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی دارد و خداوند نگاه و عنایت خاصی به این استان داشته است.

وی افزود: همه ما امانت‌دار این نعمت‌های الهی هستیم و باید از آن مراقبت و صیانت کنیم و اجازه، غارت، تجاوز و تعرض به آن را ندهیم، لذا این جلسه به منظور بیان دغدغه‌مندی و نیازمندی‌های اعضای جلسه در حوزه کاری خود تشکیل شده است و از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز انتظار است با هماهنگی و همفکری به تناسب و با اهداف مشخص کار را شروع و به سرانجام برسانند و هدف‌‎شان صیانت و حفاظت از بیت‌المال با برنامه و درک درست از نیازمندی‌های حوزه قضایی باشد.

تثبیت بیت المال در بستر اسناد کادستر، تثبیت مالکیت اشخاص و شهروندان که امنیت روانی آنها را در بر دارد و تقویت اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاری از دیگر تاکیدات عتباتی در این جلسه بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت محیط زیست استان تاکید کرد: با توجه به شرایط مناسب این روز‌ها حق‌آبه دریاچه ارومیه باید به صورت ۱۰۰ درصد تامین شود. اقدامات قضایی گسترده‌ای در خصوص صیانت از دریاچه ارومیه با رویکرد پیشگیری در دست اقدام است.

عتباتی در پایان تاکید کرد باید بیت المال خط قرمز همه مجموعه باشد و هیچگونه اهمال و مماشات در حفاظت از آن پذیرفته شدنی نیست.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۱۵ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با ۱۳۰ مصوبه تشکیل شده که تماماً در راستای صیانت و مراقبت از اموال عمومی و انفال بوده است و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: امسال نیز دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از زمین خواری و تغییر کاربری برنامه‌های ویژه‌ای دارد و ورود‌های جدی و بازدارنده در این حوزه دارد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد و در پایان از مدیران کل ادارت ثبت اسناد و املاک، محیط زیست، معاونت اقتصادی اداره اطلاعات و مدیر عامل شرکت توزیع برق استان که در حوزه صیانت و حفاظت از بیت المال و اموال عمومی سازمان متبوع اقدامات موثری داشته اند با تقدیم لوح تقدیر توسط دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۳
آخه چی بگم بد از اینکه کارشون با دریاچه تمام شد کامیون کامیون معلوم نبود از دریاچه چی میبردن بد یکدفعه دریاچه یکم پر آب شد این بارندگی‌ها ها هم هر از گاهی می‌بارید چرا دریاچه پر نمیشد.... خودشون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
آیا حق آبه دریاچه فقط باید از حوزه های آبریز آذربایجان غربی تامین شود، نقش آذربایجان شرقی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
دادستان باید خجالت بکشه تا حالا کجا بود حالا که به لطف خدا بارون اومده پر ار شده تازه فهمیده اصلا حق آبه یعنی چی
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
برای دریاچه ارومیه حق آبه معنی ندارد کل آب های روان در مسیر به طرف دریاچه مال دریاچه است قطع آن ازهرنفر سازمان نهاد تخلف به حساب می‌آید باید قاطعانه برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
کامرانی
۲۳:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
آوردن اب بسیار اهمیت دارد ولی نگهداری آن مهمتر از است. مدیریت اب نه تنها دراین دریاچه بلکه در تمامی سدها تالابها بسیار اهمیت دارد.
Finland
علیز اده
۲۰:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
با سلام و سپاس از مسئولان دلسوز خبر خوشایندی بود چرا که سازمان آب با فرافکنی تمامی تقصیرات خشکی دریاچه را به چاههای کشاورزی مرتبط می‌کرد در حالیکه ۷۰ درصد خشکی دریاچه مربوط به سدهاست واگر حقابه دریاچه داده شود در اثر جاری شدن آب رودخانه ها سفره های زیر زمینی سیراب وچاههای کشاورزی موجود نیز سیراب وکشاورز بدبخت پایین دست نمیرود هزینه کند هی چاه بزند وصدایش بجایی نمیرسد در دنیا اکنون دیگر بخاطر محبط زیست سدها را تخریب میکنن کاری نداریم دپو کردن آب در سدها ویا مرزها بیشتر منافعش به کشورهای همسایه هست وپایین دست ودشت ارومیه ودریاچه در اثر این مهم خشکیده میشود شما اگر به جنوب استان بروید تمامی دیمات را آبی وباغ سیب وانگور کرده اند وآب کافی دارند خوب سد وذخیره آب بهتر هست نه اینکه همه رودها را پشت سدها جمع کنین وحقابه دریا را ندهین نظر متخصصان آزاد ومحققان بیطرف نه شاغل را که آدرس غلط به مسئولان ذیربط میدهند بخاطر تحقیق و تفحص از عملکردشان آدرس وراه شفاف را نمیدهند جویا بشوین آنوقت تصمیم بگیرین با تشکر مجدد ودرود فراوان بر مدیرکل محترم دادگستری که عالم به موضوعات هستن
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
چرا باید کاری کنیم تا دریاچه خشک بشه و برای احیای آن این همه ذوق زده بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
لطفاً دخالت نکنید دوباره خشکش میکنید
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ای کاش از تمام سدهای استان حقایه رو میگرفتن.نه تعدادی اندک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
دادستان کل کشور هم به موضوع مهاجرین افغانی ورود کنه....چرا این معضل امنیتی سیاسی اجتماعی به حال خود رها شده....چندعملیات تروریستی توسط همین ها انجام شده ولی درعمل هیچ توجهی نیست....
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
درود فراوان
نویسنده عزیز قشنگ نوشتی ..این دادستانهای عزیز
قبل این باراندگی کجا بودن...میشه ازشون بپرسی واسه ملت روشن بشه ک دوسه سال پیش چرا تذکرندادن..من بچه شمالم ولی خوشحالم ک ارومیه زنده شده
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام چقدر خوب است که قضات محترم زابل هم همین کار را می کردند
Iran (Islamic Republic of)
یک مهندس
۱۲:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
اگر واقعا دستورقضایی صادر و عملی شود حال این دریاچه خوش شده و ضربه محکمی به معاندین و نوکران ترکیه ...خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
بیلیم
۱۲:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
خدا برکت داده از مسئولان نیز خواهشمندیم حرکت مضاعف بکنند برای نجات دریاچه اورمیه ممنون
India
واحد حقگو
۱۲:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام ضمن خسته نباشید به مسولان محترم دادگستری استان آذربایجان غربی کاش برای کس یا کسانی که در مسیر آبرسانی به دریاچه با نصب موتور پمپهای سیار برای مزارع خود غیر قانونی آب برداشت میکنند تدبیری اندیشیده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
بازم به شما، همت دارید، آفرین. ای کاش مسئولان اصفهان هم کمی غیرت داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
مملکتو قتل و جنایت و سرقت و کلاهبرداری و بی ححابی و ولنگاری ورداشته اینا افتادن دنبال حقابه ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام. اگه این دریاچه ها و رودها نباشند حیات انسان به مشکل میخوره خداوند همه دنیارا با حساب و کتاب ساخته.برید ببینید تو شوروی چند ده سال پیش این کار انجام دادن چه بلایی سر اون منطقه ها اومده تا شعاع چند صد کیلومتر و چقدر تو بارش ها تاثیر داره.استالین این بلا را فک کنم سرشون آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
در مورد فقر و سرقت و بیکاری حق با شماست .اما ..اما..دوتا تار موی خانمها یا ولنگاری که به گفته ی شما جامعه رو فرا گرفته و باید بجای حق آبه دریاچه باید به اونا به جدیت توجه بشه .اگه مردم این منطقه از خشک شدن دریاچه هزار نوع بیماری گریبان مردم رو بگیره اون وقت اون دوتا تار مو می‌تونه نجات بده یا نه اگه فقط بجای دریاچه به این موضوع توجه بشه اونوقت دیگه بیماری و اپیدمی بی حجاب و با حجاب و مومن و کافر نمی‌شناسه یقه ی همه رو میگیره . یکم لطفاً به افکار خودتون عنایت بیشتر داشته باشید .کشورهای اطراف همگی مسلمان هستن اما دیگه کاسه ی داغ‌تر از آش نشدن . در ضمن مهد اسلام عربستان هست که مسأله حجاب رو در کشورش حل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
واقعاً که شعور و عقل خوب چیزیه