دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دومین دانشگاه برتر کشور شناخته شد

موسسه اطلاعات علمی «Clarivate Analytics» برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران را اعلام کرد و بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس اعلام موسسه اطلاعات علمی «Clarivate Analytics» برترین دانشگاه‌های ایران معرفی شدند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دوم را کسب نمود.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان براساس شاخص‌های مختلفی انجام می‌گیرد؛ از جمله این شاخص‌ها می‌توان به آمارهای تجربی، کیفیت اساتید، بورس‌های اعطایی، تعداد دانشجویان، امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله شاخص‌های تاثیرگذار در رتبه بندی یک دانشگاه محسوب می شود که به نوعی بیانگر خروجی علمی دانشگاه هستند گفت: حجم پژوهش‌های انجام شده، درآمدهای پژوهشی و اعتبار تحقیقات کیفیت آموزش از جمله شاخص های بسیار مهم در رتبه بندی ها به شمار می رود.

تفقدی افزود: ISI یا همان موسسه اطلاعات علمی (Institute for Scientific Information) یکی از موسسات معتبر در عرصه جهانی می باشد و بدلیل دارا بودن استاندارهای بالای علمی و ارزیابی درحال حاضر درجایگاه نخست جهانی قرارگرفته است. معیارهای ارزیابی و ارزش دهی این موسسه موردقبول تمامی مراکز پژوهشی و علمی دنیا بوده و فعالیتش تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ تأسیس شد.

انتهای پیام//آ.ح
 


دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه دوم دانشگاه های برتر کشور را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.