مرفاوی: بیانیه‌ها هواداران را به جان هم می‌اندازد/ دنبال مربی بیکار برای تیم ملی نباشیم

سرمربی اسبق تیم استقلال تهران گفت: هیچ جای دنیا تیم‌های علیه هم بیانیه نمی‌دهند، اما ایرانی‌ها با این کار هواداران را به جان هم می‌اندازند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان صمد مرفاوی درباره صدور بیانیه از سوی تیم های مختلف لیگ برتری در هفته های اخیر گفت: این جور مسائل را به تازگی می بینیم و هیچ جای دنیا باشگاه ها به جز موارد خاصی که مربوط به خود باشگاه است بیانیه صادر نمی کنند. متاسفانه در فوتبال ایران چیزهایی می بینید که هیچ جا نیست و مختص فوتبال خودمان است. باشگاه ها به دلیل چشم و هم چشمی علیه هم بیانیه می دهند اما باید قانون را رعایت کنیم که در فوتبال ایران هیچکس این کار را انجام نمی دهد.

او ادامه داد: فکر می کنم مسئولان فوتبال و ورزش ایران باید برای مسائلی که بین تیم ها پیش آمده اقدامی انجام بدهند. این اتفاق ها از بیانیه شروع شده و بعدها به جاهای دیگری کشیده می شود. هرکدام از این تیم ها طرفدار خاص خودشان را دارند و به جان هم انداختن آنها خوب نیست.  در این وضعیت آرامش فوتبال ایران از بین می رود و اگر می خواهیم فوتبالمان قوی باشد و پیشرفت کند باید با هم متحد باشیم. جالب نیست هر باشگاهی بیانیه صادر کند و در این شرایط وضعیت بدتر هم می شود.

مرفاوی تصریح کرد: تیم ملی ایران می توانست قهرمان آسیا شود که نشد و حالا دیگر بیانیه دادن جالب نیست. هواداران می خواهند از فوتبال لذت ببرند و نباید باشگاه ها به هر دلیلی علیه هم موضوع بگیرند.

سرمربی اسبق تیم های استقلال تهران و صبا قم درباره اینکه آیا در زمان بازیگری اش هم چنین بیانیه هایی صادر می شد یا خیر، گفت:  دوران ما چنین چیزی وجود نداشت و هر زمان فوتبالمان به اتحاد نیاز داشت همه با هم متحد بودیم اما اکنون اگر بگویند اتحاد در فوتبال ایران وجود دارد این موضوع کذب و غیر حقیقی است.

او درباره اینکه آیا خودش برای بیانیه صادرکنندگان بیانیه ای دارد یا خیر، اظهار داشت: من نمی توانم بیانیه صادر کنم  و درباره کسی صحبت نمی کنم. هر کسی مسئول کار خودش است.

مرفاوی درباره سرمربی آتی تیم ملی و مطرح شدن گزینه هایی چون زیدان، مورینیو و رنار برای جانشینی کی روش، بیان کرد: سرمربی تیم ملی باید با دقت انتخاب شود و کارشناس های فنی باید گزینه ها را بررسی کنند. اینکه بگوییم فلان مربی بیکار است و او را برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب کنیم درست نیست. باید بررسی و کارشناسی دقیق انجام  شده تا مربی که می تواند به فوتبال ایران کمک کند انتخاب شود. اینکه این مربی داخلی یا خارجی باشد تفاوتی ندارد بلکه مهم کمک کردن او به تیم ملی است.

او درباره ارزیابی اش از کیفیت بازیکنان خارجی جدید استقلال گفت: بازیکن با درخواست مربی جذب شده است و باید دید شفر نسبت به جذب بازیکنان خارجی چه درخواستی از باشگاه استقلال داشته که این بازیکنان جذب شده اند.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران و استقلال درباره نقش کم رنگ کمیته فنی باشگاه استقلال در تصمیم گیری های اخیر اظهار داشت: فکر نمی کنم کمیته فنی باشگاه استقلال چندان صاحب نظر باشد. با وجود اینکه افراد پیشکسوت، محترم و بزرگان استقلال عضو کمیته فنی هستند اما شفر باید به نظرات آنها نیازمند باشد که بعید می دانم او نیازی به نظر اعضای کمیته فنی داشته باشد.


بیشتر بخوانید

بیانیه پرسپولیسی‌ها در واکنش به دو باشگاه

پاسخ باشگاه استقلال به اظهارات سرمربی پرسپولیس


انتهای پیام/

اظهارات صمد مرفاوی درباره مد شدن بیانیه نویسی در فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار