رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد؛

عملکرد خوب مدیران در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: مدیران و وزارت کشور در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بسیار خوب عمل کردند.

اجرای موفق قانون منع بکارگیری بازنشستگان/ قانون مداری۹۸درصد مدیرانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق یک روند ۱۵ ساله تمام پرونده های دستگاه های اجرایی در قالب بودجه رسیدگی شده است،گفت: بر اساس این تحقیقات میدانی و بررسی پرونده های دیوان محاسبات خوشبختانه ۹۸ درصد مدیران انسان های قانون مداری هستند.

وی با اشاره به اینکه به مدیران اجرایی استان باید اجازه تصمیم گیری و ریسک داده شود، عنوان کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان قانون خوبی است اما در مواردی معافیت هایی دارد که باید طبق آن ها عمل کرد.

آذر با بیان اینکه خوشبختانه مدیران و وزارت کشور در خصوص اجرای قانون  منع به کارگیری بازنشستگان بسیار خوب عمل کرده اند، اظهار داشت: کسانی که از بازنشستگی بر می گردند قطعا از معافیت ها و تبصره های قانونی استفاده می کنند و جرمی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بین جرم و تخلف تفاوت وجود دارد، افزود: کسی که در بیت المال تصرف می کند و بودجه ای را به نفع خود ضبط کرده جرم انجام داده و نیازمند مجازات است اما تخلف، تصریح قانونی همانند جرم را نداشته و تخلف از مقررات و قوانین به طور صریح پیش بینی نشده است که این حاکی از اختلاف اساسی جرم با تخلف است.

رئیس سازمان دیوان محاسبات با بیان اینکه اگر تخلفی جرم تشخیص داده شود رای دیوان محاسبات برای قوه قضائیه و اعمال مجازات ارسال خواهد شد، گفت: دیوان محاسبات مرجع رسیدگی است و همواره تلاش خواهد کرد از ظرفیت ها و ساز و کارهای قانونی به نفع استان استفاده کند.

 

انتهای پیام/س

صحبت های عادل آذر در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان

برچسب ها: وزارت کشور ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.