محکومیت جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان در پی حادثه تروریستی زاهدان

جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در محور زاهدان خاش اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شب گذشته محور زاهدان خاش اعلام کردند: بدون شک این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند و ملت ایران با وحدت اسلامی و تبعیت از مقام معظم رهبری پاسخ دندان‌شکنی به عاملان این حمله ناجوانمردانه و جنایت‌کارانه خواهد داد.

مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت:حضور باشکوه و گسترده اهل سنت و شیعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن استکبار جهانی را عصبانی کرد.

تروریست‌ها عاملین دنیای استکبار و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و دشمنان تحمل شادی مردم را ندارند و درصدد این هستند که به نظام اسلامی ما ضربه بزنند.

این اقدام تروریستی که انتقام کور دنیای استکبار از ملت ایران بود، از طرف همه اهل سنت محکوم است.

تروریست‌ها و اربابان آمریکایی و صهیونیستی آنان هیچ جایگاهی نزد مردم بلوچ نداشته و ندارند.

این جای تامل فراوان دارد که این حمله تروریستی در هنگام برگزاری نشست ورشو لهستان رخ داد.

از مسئولان قضایی و امنیتی تقاضا داریم با عاملان و حامیان این حادثه تروریستی برخورد قاطع کنند.

هدف دشمن ضربه زدن به نظام و نشانه گرفتن وحدت مردم است

مولوی مرادزهی؛ مدرس دارالعلوم مسجد مکی زاهدان هم گفت: هدف دشمن ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و نشانه گرفتن وحدت مردم است، دشمنان بدانند با انجام چنین اقدامات ددمنشانه‌ای انسجام مردم بیش از پیش خواهد شد.

همزمانی نشست ورشو با حمله تروریستی نشان از برنامه ریزی استکبار در این حادثه دارد.

دشمنان در گام اول انقلاب دست به ترور زدند و اکنون هم که انقلاب در گام دوم خود قرار دارد اقدام به ترور کرده اند.

این اقدامات خللی در اهداف نظام و انقلاب وارد نمی‌کند چرا که مشکلات بزرگتر و حوادث پیشین را جمهوری اسلامی با موفقیت پشت سرگذاشته است.

استکبار جهانی در پی ایجاد اختلاف و دو دستگی در بین مردم است که باید به آنان گفت: هیچ گاه در اجرای نقشه شوم خود محقق نمی‌شوید.

حضور منسجم مردم شیعه و سنی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را خشمگین کرد

مولوی بدری؛ مدرس حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان اظهار کرد: این حادثه همه مردم و کسانی که کوچکترین وجدان و انسانیتی داشتند را متاثر کرد.

حضور منسجم شیعه و سنی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را خشمگین کرد و آن‌ها از مردم انتقام گرفتند؛ این چنین اقداماتی نشان از احمق بودن دشمن و دیوانگی آنان دارد.

همزمانی حمله تروریستی در سیستان وبلوچستان با نشست ورشو در لهستان گویای آن است که این‌ها همه از قبل برنامه ریزی شده است.

شهادت فرزندان ایران، ملت را بیدار‌تر و منسجم‌تر می‌کند

اینکه دشمنان و گروهک‌های تروریستی در میدان نبرد حاضر نشده و به طور ناجوانمردانه با انتحاری اقدام به شهادت عده‌ای از مردم بیگناه می‌کنند مزبوحانه و بزدلانه است.

رسانه‌هایی مثل بی بی سی و صدای آمریکا این اقدامات را تروریستی عنوان نمی‌کنند، چون هدف همه آن‌ها یکی است و در یک مسیر گام برمی دارند.

هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد ملت ایران را بگیرد

امام‌جمعه اهل‌سنت سرباز در واکنش به جنایت تروریستی علیه اتوبوس رزمندگان سپاه گفت: دشمنان ملت بیدار ایران، چون می‌دانند انقلاب شکوهمند اسلامی در چهل سالگی به بلوغ و تکامل رسیده، تلاش جهت عقده‌گشایی و نمایان‌کردن کینه خود را دوچندان کرده‌اند.

مولوی عنایت‌الله رسولی‌زاده افزود: دشمنان ایران با تکیه بر این خیال پوچ که انقلاب اسلامی ایران پیر شده و پویایی خود را از دست داده همه توان خود را به کار گرفتند تا حضور مردم در جشن چهل سالگی نظام کمرنگ شود، اما در حیرت ماندند که حضور مردمی در راهپیمایی جشن ۴۰ سالگی انقلابشان پررنگ‌تر از همیشه شد.

امام جمعه اهل‌سنت سرباز ادامه داد: همین حضور کم‌نظیر موجب شد دشمن متوجه شود شتاب انقلاب اسلامی در مسیر رو به پیشرفتی که هواره در حال پیمودن است، بیشتر شده و خشم آنان را رقم زد و در پی آن دست به طراحی عملیات جنایتکارانه محور خاش-زاهدان زدند.

این افعال و کردار از نظر ما محکوم است

مولوی محمد طیب ملازهی امام جمعه مسجد جامع نور و مدیر مدرسه علوم دینی شمس العلوم ایرانشهر با صدور پیامی حادثه تروریستی حمله به اتوبوس حامل نیرو‌های سپاه را محکوم کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«إنا لله وإنا إلیه راجعون»

حادثه انفجار تروریستی اتوبوس حامل ماموران امنیتی سپاه پاسداران که سبب شهادت و مجروح شدن جمعی از مرزبانان و حافظین
امنیت شد شد، رخ داد؛ این افعال و کردار از نظر ما محکوم است وما هرگز این کار‌ها را تائید نکرده و نخواهیم کرد.

بار‌ها نیز با صدای بلند و رسا اعلام کرده و بار دیگر اعلام می‌کنیم که مملکت و کشور ما به اینکه اشخاصی به عنوان تعرض و ناامنی برای ما سبب خیر و خوبی شوند، نیاز ندارد و هیچ یک از مردم ما راضی به انجام چنین کار‌هایی نیستند و از نظر مردم ما تمام این کار‌ها محکوم است. دنیا نیز بداند مردم استان با هیچ بیگانه‌ای علیه این مرز و بوم همراهی نکرده و همراهی نخواهند کرد و علیه این آب و خاک و وطن و مردم خود ما حرکتی که باعث ضرر شود انجام نخواهند داد.

درپایان نیز از بارگاه باری تعالی برای مجروحان این حادثه تأسف بار سلامت و عافیت عاجل و کامل، برای شهدا غفران و بلندی درجات و برای خانواده ایشان اجر جزیل و صبرجمیل خواستارم.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار