حمایت تمام قد «العربیه» و «بی‌بی‌سی» از تروریست‌های زاهدان/ آتش‌بیارترین رسانه‌های جهان چگونه هیزم در تنور دشمن ریختند؟ + اسناد

پوشش خبر اقدام تروریستی در جاده خاش ـ زاهدان از سوی رسانه‌های عربی نشان از سوءاستفاده از حرفه رسانه در راستای اهداف پلید سیاستمداران دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شامگاه روز چهارشنبه خبر اقدام تروریستی گروهک موسوم به " جیش العدل" و اقدام انتحاری علیه نیرو‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلام ایران مخابره شد. در این حمله تروریستی که در جاده خاش زاهدان به وقوع پیوست بیست و هفت نفر از پاسداران جان بر کف سپاه به شهادت رسیده و سیزده نفر نیز مجروح شدند.

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ آتش‌بیارترین رسانه‌های جهان چگونه هیزم در تنور دشمن ریختند؟ + اسناد

این اقدام تروریستی که همزمان با افزایش تحرکات دشمنان ایران اسلامی و به ویژه پس از مایوس شدن آن‌ها از مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن صورت پذیرفت در کسری از ساعت در خبرگزاری‌های مهم منطقه بازتاب یافت.

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

نگاهی تامل برانگیز به رویکرد رسانه‌های عربی همسو با عربستان و امارات نشان دهنده برخورد مزورانه آن‌ها با اقدامات تروریستی در ایران است. چرا که تامل در فرامتن اخبار آن‌ها به ویژه در خصوص گروهی تروریستی مانند جیش العدل به دور از اخلاق رسانه‌ای و مانیفست تروریسم ستیز خبری است.

العربیه؛ حزب الله تروریستی است، اما جیش العدل نه!

در همین رابطه شبکه " العربیه" که به دو زبان فارسی و عربی به بنگاه خبر پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، با انتشار خبر شهادت پاسداران ایرانی، از تروریستی توصیف کردن این اقدام امتناع ورزیده و نوشته است: «جیش العدل گروهی شبه نظامی است که مدعی دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ است.» البته العربیه پیشتر در ماجرای ربوده شدن ۵ سرباز از هنگ مرزی ایران توسط این گروهک تروریستی، نوشته بود که «این گروه اقدامات خود را در واکنش به رویکرد طائفه‌ای ایران صورت می‌دهد.»

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

جالب آنجاست که این شبکه سعودی گروه‌هایی مانند انصار الله یمن و حزب الله لبنان را که در برابر اشغالگران صف آرایی کرده اند تروریست می‌خواند به توصیف جیش العدل به عنوان گروه شبه نظامی بلوچی اکتفا می‌کند.


بیشتر بخوانید:اطلاعات اتوبوس حامل پاسداران سپاه چگونه در اختیار تروریست‌ها قرار گرفت؟


این شبکه سعودی همچنین در اکتبر ۲۰۱۴ مصاحبه‌ای را با "صلاح الدین فاروقی" ترتیب داده و او را رهبر سازمان جیش العدل معرفی کرده است. در این مصاحبه فاروقی مدعی شده که «جیش العدل راهکار نظامی را در کنار سایر راهکار‌های مسالمت آمیز بهترین و موثرترین راه می‌داند.»

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

 وقتی بی بی سی عربی بر طبل تفرقه می‌کوبد

از سوی دیگر وب سایت "بی بی سی عربی" هم با انتشار خبر اقدام تروریستی جیش العدل به استفاده از واژه " انتحاری" بسنده کرده و نوشته است: «جیش العدل یک گروه مسلح سنی است که از سال ۲۰۱۲ بنا برآنچه دفاع از حقوق اهل سنت در برابر ظلم اکثریت شیعه می‌خواند اقدام به حمل سلاح ورزیده است.»

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

این رسانه انگلیسی که رد پای آن را می‌توان در هر اقدام تفرقه آمیز مذهبی و طایفه‌ای مشاهده کرد کوچک‌ترین اتفاق در کشور‌های اروپایی و آمریکایی را اقدامی تروریستی می‌خواند، اما با استاندارد‌های دوگانه خود در قبال ایران به نوعی دیگر عمل می‌کند.

شبکه ماهواره‌ای " اسکای نیوز عربی" هم که در امارات مستقر است در وب سایت خود خبر از "کشته و زخمی شدن چندین نیروی سپاه پاسداران ایران" می‌دهد و می‌نویسد: «گروه بلوچی جیش العدل مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته است.» این وب سایت همچنین اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و مرتبط دانستن این اقدام با اجلاس ورشو را بازتاب داده است.

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

از ادعای اشغال بلوچستان تا برافراشتن پرچم توحید!

در همین راستا پایگاه مصری "بوابة الحرکات الاسلامیة" که با رویکردی ضد شیعی، مدعی است به صورت تخصصی به معرفی جریان‌های اسلامگرا می‌پردازد، در سلسه گزارش‌هایی درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای در ایران را تشویق کرده و در معرفی جیش العدل به یاوه سرایی‌های عجیب و غریبی متوسل می‌شود. بوابه الحرکات الاسلامیه در گزارش خود در باره این گروه جنایتکار نوشته است: «این سازمان جهادی به رهبری صلاح الدین الفاروقی در صدد برافراشتن پرچم توحید (!) و زدودن همه نماد‌های شرک از بلوچستان اشغال شده است.» این وب سایت مصری در حالی سیستان و بلوچستان را به نقل از تروریست‌ها "بلوچستان اشغال شده" توصیف می‌کند که ساده‌ترین اطلاعات تاریخی و جغرافیایی نشان می‌دهد که این مناطق از دیرباز تا کنون به ایران تعلق داشته و این ادعا با بدیهی‌ترین اصول رسانه‌ای منافات دارد.

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

وب سایت‌های دو روزنامه سعودی " عکاظ" و " الشرق الاوسط" در ادامه پوشش مغرضانه انفجار تروریستی جاده خاش زاهدان آن را اقدامی انتحاری از سوی گروهی مخالف جمهوری اسلامی می‌خوانند. الشرق الاوسط می‌نویسد استان بلوچستان شاهد اقدامات نظامی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران است. روزنامه عکاظ نیز هم به گفتن این جمله بسنده می‌کند که بلوچستان منطقه‌ای پر تنش در ایران است.

حمایت تمام قد العربیه و بی‌بی‌سی از تروریست‌های زاهدان/ حزب الله تروریست است اما جیش العدل نه!

خیال خام انتقال درگیری به داخل ایران

نگاهی اجمالی به رویکرد رسانه‌های عربی وابسته به امارات و عربستان و همچنین غرب بیانگر شیوه شوم آن‌ها در بزک کردن چهره تروریسم دارد. تروریسم در هرجایی محکوم است، اما از نگاه آن‌ها گویی تروریسم به دو بخش خوب و بد تقسیم می‌شود. هر گروهی که با آن‌ها موافق باشد از این توصیف مبری است، اما گروه‌های مخالف سیاست سعودی از هر تبار و با هر گرایشی تروریستی هستند.

این نگاه آنجا تعمیق می‌شود که فردی مانند "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی برای پوشش ناکامی‌های خود مدعی انتقال درگیری به داخل ایران می‌شود. خیال خامی که بی شک تعبیر شدنی نیست، اما رسانه‌های متبوع وی در صدد توجیه اقدامات تروریستی و تشویق و حمایت از آن بر می‌آیند.

بدون شک جمهوری اسلامی ایران انتقام خون شهدای عزیز خود در حادثه تروریستی اخیر را خواهد گرفت و در این راستا علاوه بر تامین امنیت مرز‌های شرقی جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که در اظهارات مسئولان مان تاکید شد مسببان و حامیان این اقدام تروریستی سیلی سختی از ملت و دولت ایران خواهند خورد.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

پوشش مغرضانه حمله تروریستی زاهدان توسط رسانه های معاند

برچسب ها: تروریسم ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
عربستان کانون عفونت مزمن در پیکره جهان اسلام است ال سعود دست نشانده آلت دست آمریکا و محور شرارت در جهان اسلام است. باید از شیعیان عربستان حمایت و آنان را مسلح کرد.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
با سلام راه شهدا ادامه دارد تا آخرین نفس از تروریست ها انتقام می گیریم
Canada
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اگر فقط یکبار قران را این تکفیری ها .داعشی ها خونده بودند .و به قران اعتقاد داشتند .هیچ وقت این جنایت را نمیکردند .
در قران امده .اگر یک نفر ادم بیگناه را بکشی .انگاری که تمام انسانها را کشته ای و اگر جان یک انسان را نجات دهی .انگاری که جان تمام انسانها را نجات داده ای .ادم خور ها فقط از پولهای حرام که بهشون میدهند و شستشوی معزی شده اند .پیروی میکنند .نه شیعه اند .نه سنی .اصلا دینی ندارند .هر دو دینا را باخته اند .عذاب الهی دچار شوند .خود و کشور عربستان و امارات
Canada
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
پاکستان بخاطر گرفتن صدقه .خمس و ذکات از عربستان سکوت کرده و احازه داده این ادم خور ها .داعشی ها .تکفیری ها این جنایت را کنند .باید جوابگوی خون به ناحق ریخته شده این جوانان باشند .باید دیگه کار خداست که وارد عمل شود
Canada
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
دستشون رو شده .و همه میدانند چقدر دجال اند .برای سرپوش گذاشتن بر جنایت شان و انحراف خبر ها بر خودشون .این جنایت تروریستی را انجام داده اند .عذاب الهی دچار شوند
Canada
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
همشون را دو کشور عربستان و امارات حمایت مالی میکنند .چطور میشه بر علیه ارباب حتی اگر به حق هم باشد .دهن شون را باز کنند .در حدیث داریم که میگه اگر کار زشتی .عیر انسانی را دیدی با دستت جلویش را بگیر .اگر نتوانستی با دستت .با زبان ات .یعنی با حرف. زدن جلویش را بگیرد .اگر طرف قدرتمند و تو ضعیف بودی .در قلب ات محکوم اش کن .که این پایین ترین محکوم کردن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر دشمنان ایران زمین .کشوری که در راه رشد والگویی میباشد .دیگران چشم دیدن را ندارند واین مشکلات را بوجود می اورند .ملت و نظام ایران اسلامی باید منسجم و متحد باشند .تا از موانع عبور کنند .روح شهدا شاد باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مردم سیستان و بلوچستان واقعا نجیبند و این کارها ،کار کشورهای منطقه با همکاری کشورهای دیگر فرامنطقه ای است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
تا هزاران کیلومتر آنطرف‌تر هم آثار ایرانیان هنوز هم در جهان وجود دارد و این سیستان و بلوچستان بهترین استان ماست و آبادی و خوبی و خوشی مردمش هم به خودمون ربط داره نه شاهان و شاهزادگان مفت خور و خونریز عرب.
اگر دلسوزتر بفکر مردم خودشان باشند که با این ثروت و نوکری جهان هنوز مردمش در فقر و جنگند.
درود بر مردم با مرام و با صفای خودمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
انشاالله روزی برسد که این تروریست ها وحامیان انها به سزای اعمالشان برسند اگر راست می گویند بیایند رودررو بجنگنند خدا به خانواده های شهیدان صبر اطاء نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
چرا ایران از این کشورای جنایتکار شکایت نمیکنه اینهمه شواهد.
اینا البته خیلی دوست دارن برن همون جائی که صدام رفت یکبار برای همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
پاکستان خودش باعربستانه چون داره باج میگیره
Iran (Islamic Republic of)
غلام علی
۱۶:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر مزدوران صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
خداروبه خدای خودش قسم میدم که هرچه زودترانتقام این شهیدهاروازاین بی وجدانابگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اینها مزدورهستندنه سنی هستندنه شیعه کسی که واسه هموطن خودش رحم نکندوبرادرخودش رابکش اواصلا مسلمان نیست خداوند لعنت کنه اینها راکه اسم مردم مارابد کرده اند همه فکرمی کنندکه بلوچها این کاررامی کنندولی تاصدسال دیگربلوچ ایرانی برادرخودش رانمی کشه اینها که شیهدشده اندمثل برادران مابوده اند
Iran (Islamic Republic of)
بنه گزی
۲۰:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
درود بر برادران بلوچ ما......ولی باید حواستان به کوچکترین حرکات مشکوک اطرافتون باشه و نیروهای امنیتی رو دراسرع وقت مطلع کنید
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۵:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
آنها احساس می کنند کم کاری کرده اند و باید جبران کنند روزی که تاوان پس دهند خواهند فهمید چقدر پر کاری کرده اند برای این است که تاوان لازم را پس نداده اند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام چرا این فرد تروریست شناسایی نشده سربازان گمنام امام زمان باید بیشتر تلاش کنند درود بر شهیدان وطن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
لعنت بر منافقان .به کوری چشم منافق شیعه و سنی کنار هم هستند و متحدند.انشاالله که انتقام خون شهیدان عزیز کشورم ایران اسلامی را خواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
فقط انتقام، هم از اون تروریستا هم از اون اربابای پاکستانی و اماراتی و عربستانی، اگه نکشیم باز اونا میکشن در مقابل هر شهید باید ۱۰۰ تا شون رو بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
همه ش شده مماشات و خویشتن داری....تا وقتی که یه گوشمالی به بحرین و امارات و عربستان داده نشه باید منتظر یه ترور و انفجار باشیم....باور کنید چند وقت دیگه در استانه عیدنوروز حتما باز یه کاری میکنند و کام ملت را تلخ خواهند کرد..حالا ببینید..... ..عربستان و امارات و بحربن را باید با انها برخورد کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
ما تا کی می خواهیم در برابر اربابان این تروریستها کوتاه بیاییم مثل عربستان و امارات خبیث
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
این بزدلان بدانند ما تا آ خرين قطره خون پای نظام ورهبرمون،هستیم،وبا این وحشی گريها روزبه روز وحدت بین ما بیشتر و نیت کثيف دشمنان ايران آشکارتر ميشود،باید بدانند شهادت برای خاک وکشورمون يک افتخار است،مطمئن باشند انتقام خون شهدا را میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۱:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
در منطقه سیستان وغیره نیروهای سپاه باید از اطاعات و نیروهای بیشتری کمک بگیرد وقتی به عنوان یک ایرانی میشنویم که کشوری مثل امارات وعربستان کثیف پشت این کارهای بزدلانه هستن خیلی حس خوبی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
انگلیس روباه پیر از گسترش زبان فارسی در شبه جزیره هند جلوگیری کرد و با اجیر کردن مزدوران یونانی مناطق زیادی از ایران از جمله افغانستان و بحرین و آذربایجان و..و...و...از ایران جدا کرد.نه بخاطر دلسوزی و ترحم در حق مردم بلکه بخاطر کشتار بیشتر و تسلط بیشتر و وابستگی بیشتر و نفوذ فرهنگ پایین خود در جوامع مسلمان و اسلامی بود.
مردان و زنان مرزدار این کشور آنقدر آگاهی و فهم دارند که دوست را از دشمن تشخیص بدهند و آرامش و آسایش فرزندان خود را فدای بازیهای بیگانگان نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۱:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
چرا سفرای میزبان تروریستها اخراج نمیشوند؟ چرا یمنی ها به تاسییات نفتی عربستان حمله نمیکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
لعنت بر مزدوران جیره خوار کشورهای منطقه. ننگ بر بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
ما مردم ایران همیشه اتحاد و همبستگی خوبی داشته و داریم .
کشورهایی که چشم دیدن رشد و پیشرفت در سیستان و بلوچستان را ندارند با اجیر کردن گدا صفتان و پول دادن به تروریستها سبب همچنین بمب‌گذاری‌هایی میشوند.
عربستانی که خود استان نفت‌خیز و شیعه نشین قطیف را با توی و تانک ویران می‌کند و کودک چند ساله در کشورش بدست یک دیوانه روانی که بویی از اسلام نبرده سرش بریده می‌شود چطور میتواند دلسوز ملت ایران شود.
به کری گوش و کوری چشم دشمنان مردم مرزدار سیستان و بلوچستان و این نظام مقدس جوابهای کوبنده ای دریافت خواهند کرد و مردم ما همیشه یکپارچه تر و همبستگی شأن بیشتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
باید به عربستان وامارات درس فراموش نشدنی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
از این پس از برادان سپاهی می خواهیم هر کسی را که از خاک پاکستان به طرف مرز ایران بیاید تا وارد شود را به گلوله ببندند و تمام پاکستانی های که در مرز ایران اسکان داده شده اند را بیرون کنند باور کنید امنیت بر قرار خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
باشه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
خیلی واضح و روشن است،، که پشت هر اقدام تروریستی در سیستان وبلوچستان،،، دست عربستان و امارات در کارراست،، ایران چه زمانی میخواهداین شجره ملعونه را بخشکاند؟؟؟
آخرین اخبار