امام جمعه خوی:

حضور مردم در حماسه ۲۲ بهمن استکبار جهانی را رسوا کرد

امام‌جمعه خوی گفت:حضور مردم در حماسه تاریخی۲۲بهمن، توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی نقش بر آب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا، با اشاره به حماسه تاریخی ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ماه‌ها استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با بهره گیری از تمامی امکانات خود به ویژه فضای مجازی، ماهواره‌ها و سایر رسانه‌ها و مراکز تبلیغی و ضد انقلاب خارج نشین و حتی غفلت زدگان داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی سم پاشی کرد.

وی ادامه داد:لکن حماسه عظیم و تاریخی ملت ایران در هوای سرد زمستانی و زیر برف و باران همه توطئه‌های آنان را نقش بر آب و رسوا ساخت در عین حال نتوانستند کینه و عصبانیت خود را بروز ندهند لـذا جنـایـت جـاده خـاش و اهـواز را به وجـود آوردند.

قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

 
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به روز دوشنبه ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای ۱۹ دی قم گفت: رژیم پهلوی پس از بظاهر سرکوب کردن قیام ۱۹ دی حوزه علمیه قم احساس می‌کرد همانند سرکوب قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ موفق شده است این حرکت انقلابی را متوقف سازد.
 
وی ادامه داد: قیام شکننده مردم غیور تبریز در ۲۹ بهمن به مناسبت چهلم شهدای قم رژیم شاه را غافلگیر کرد در آن صورت ناچار شد برای مهار این خیزش عمومی ارتش را وارد شهر بکند و از سوی دیگر برای سرپوش گزاردن بر نداشتن جایگاه در میان مردم این قیام را به شوروی نسبت بدهد.
 
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: لذا این قیام یک نقطه عطف مهم انقلاب اسلامی می‌باشد که چهلم‌های دیگری را در یزد، شیراز و جهرم و سایر شهر‌ها به دنبال داشت.

خطیب نماز  جمعه خوی با اشاره به ۲۹ بهمن سالروز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نیز افزود: مقام معظم رهبری برای اقتـصاد مـقـاومـتی ۱۰ مؤلـفـه اسـاسی از جمله، ایجاد تحرک در اقتصاد بهبود شاخص‌های کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه کردن بر ظرفیت‌های داخلی کشور، رویکرد جهادی (از قبیل:همت جهادی، مدیریت جهادی)، وحور قرار گرفتن مردم (یَدُ الله مَعَ الْجَماعَهِ)، امنیت اقلام راهبردی و اساسی (غذا و دارو)، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، اصلاح الگوی مصرف (صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش و اسراف)، فساد ستیزی ودانش محوری رامطرح فرمودند.

انتقال واقعیت‌های انقلاب به جوانان رسالت قطعی انقلابیون است

 
خطیب نماز جمعه خوی  با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه مهم در فصل جدید از زندگی نظام جمهوری اسلامی بسیاری از مسائل مهم و اساسی انقلاب اسلامی را به اقشار جامعه به ویژه مسئولان و مدیران نظام گوشزد کرد.
 
وی افزود: ضرورت دارد این بیانیه توسط انقلابیون جمله به جمله برای نسل جوان که مخاطب اصلی این بیانیه بود تبیین و تشریح گردد.
 
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه به چند مورداز بیانیه مهم مقام معظم رهبری اشاره کردوگفت:ملت ایران علی رغم تمامی وسوسه‌ها، اهداف و آرمان هـای انقـلابی خـود را در طـول ۴۰ سـال حفـظ کرد، انقلاب دینی مردم ایران در دورانی به پیروزی رسید که کل جهـان در میان دو ابر قـدرت شـرق و غرب تقسیم شـده بودانقـلاب اسـلامی قدرتمـند، اما مهربان و با گذشت و حتی مظلوم بوده است.
 
وی ادامه داد:مخاطب قـرار دادن جـوانان در فـصل جدید از زنـدگی جمهوری اسلامی و بیان ضرورت شناخت تجربیات گذشته، تبیین فرصت‌های ارزشمند موجود در کشور، تـوصیه بـه حـفـظ کـردن امیـد بـه آینده و توصیه مهم به نیروی جوان در محور‌های ازجمله:علم و پژوهش، معنویّت واخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی از جمله موارددیگری از بیانه مقام معظم رهبری بودند.
 
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: 22 بهمن 97 ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.