کلانتری:

انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان پذیر است/ پیگیری بازداشتی‌های محیط زیست از دست دولت خارج است/ اجازه ندهیم شمال کشور در پسماند غرق شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان از طریق زیست‌محیطی منعی ندارد و امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عیسی کلانتری صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی اکوپارک این شهرستان اظهار داشت: در مورد انتقال آب دریای خزر به سمنان تاکنون وزارت نیرو از سازمان حفاظت محیط زیست تقاضایی نداشته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر سازمان حفاظت محیط زیست این طرح اشکال و ایرادی ندارد تصریح کرد: با رعایت تمام جوانب زیست محیطی اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی کشور باید به نحوی تامین شود گفت: به‌عنوان مثال در استان گیلان ما می‌توانیم از ۴۰ درصد آب تجدیدپذیر استفاده کنیم، اما این عدد هم اکنون ۲۰ درصد است.

کلانتری با اشاره به آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای تراز اکولوژیکی این دریاچه سال ۱۴۰۴ بود که با توجه به محدودیت بودجه‌ای در سال ۱۴۰۷ این دریاچه به این تراز خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان حوزه محیط زیست کشور افزود: در مورد بازداشتی‌های محیط زیست وزاری مربوطه پیگیر بودند و دیگر کاری از دست دولت ساخته نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با توجه به اینکه وزیر اطلاعات اذعان داشت که این بازداشت‌شدگان جاسوس نیستند امیدوارم محاکمه آن‌ها عادلانه باشد.

مشکل زباله عزم منطقه‌ای و کمک دولت را می‌خواهد

عیسی کلانتری در جریان افتتاح ساختمان شماره پنج مرکز اکوپارک پناهگاه حیات‌وحش اظهار کرد: امکانات خوب گردشگری در شمال کشور به وجود آمده است، اما به لحاظ زیست‌محیطی با مشکل پسماند مواجه هستیم و نباید اجازه دهیم شمال کشور در پسماند غرق شود.

وی با بیان اینکه مشکل زباله عزم منطقه‌ای و کمک دولت را می‌خواهد تا مسئله پسماند در شمال کشور مرتفع شود تصریح کرد: سازمان محیط‌زیست با هفت‌هزار نیرو در کشور فقط ترویج‌دهنده محیط‌زیست بوده و می‌تواند مردم را جهت حفاظت از محیط‌زیست ترغیب دهد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما به لحاظ به خدمت گرفتن مردم در راستای حفاظت از محیط‌زیست ضعفیف عمل کرده‌ایم افزود: با حفاظ کشیدن به دور پارک‌ها، زیستگاه‌ها و تالاب‌ها باعث می‌شویم تا مردم از این نعمت الهی فاصله بگیرند، درحالی‌که هدف ما آشتی دادن مردم با محیط‌زیست است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور با بیان اینکه اولویت نخست دولت در شمال کشور مسئله پسماند‌ها است تصریح کرد: سال گذشته بودجه پیشنهادی جهت سامان‌دهی پسماند‌ها به تصویب نرسید که امیدواریم این مهم امسال در دستور کار هیأت‌دولت و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

کلانتری هدف اکوپارک‌های پناهگاه‌های حیات‌وحش را آشتی دادن با مردم و تعداد آن‌ها را در سطح کشور حدود چهار اکوپارک دانست و افزود: محیط‌زیست جهت بهره‌برداری از ساختمان شماره پنج اکوپارک مرکز بازدیدکنندگان پناهگاه حیات‌وحش لوندویل شهرستان آستارا چهارمیلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بزرگ‌ترین تالاب آب شیرین کشور تالاب میان‌کاله با وسعت ۱۰۰ هزار هکتار است گفت: متأسفانه با برداشت‌های اشتباه دولت‌ها در زیست‌بوم تالاب‌های آب شیرین خلل ایجاد شده و در تلاش هستیم با لای‌روبی تالاب میانه‌کاله، این تالاب از دو نقطه به دریا وصل شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور با بیان اینکه تالاب‌های ساحلی به جای دریا باید از خشکی حراست شوند افزود: یک‌عده با شعار توسعه و بالندگی حق‌آبه تالاب‌های آبی کشور را گرفته‌اند که این آفت گریبان‌گیر تالاب آق آستارا، تالاب بندرانزلی و میان‌کاله نیز شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
آزاد راه تکمیل بشه