انواع سردرد و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید

یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب تفاوت سردرد کششی با خوشه‌ای را تشریح کرد.

انواع سردرد و نکات مهمی که باید درباره آن بدانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  طیبه عباسیون متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در درباره تفاوت سردرد کششی با سردرد خوشه‌ای گفت: سردرد کششی یا سردرد کلاستر بسیار شدید، توام با قرمزی، پرخونی و آبریزش چشم و مخاط بینی در یک سمت سر است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با بیان اینکه سردرد تنشنی دوطرفه سر را در گیر می‌کند، افزود: سردرد تنشی با شدت کمتر، اما زمان طولانی‌تری فرد را درگیر می‌کند.


بیشتر بخوانید:۱۰ روش ساده برای درمان سردرد


وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد به صورت خودسرانه جهت رفع سردرد‌های خود از مسکن یا دارو‌های اعصاب استفاده می‌کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه به دلیل پرعارضه بودن دارو‌ها ضرورت دارد افراد جهت درمان هر دو سردرد فقط به پزشک مراجعه کنند.

عباسیون اضافه کرد: سردرد‌های یک‌طرفه شامل میگرن، سر درد خوشه‌ای، آرتریت گیجگاهی و … است همچنین علت پیدایش سردرد‌ها در برخی موارد افزایش فشار داخل مغز است که موجب سردرد صبحگاهی نیز می‌شود و سردرد خوشه‌ای معمولا در نیمه شب آغاز و موجب بیدارشدن بیمار از خواب می‌شود.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب تاکید کرد: توجه به نشانه‌های همراه سردرد همچون حالت تهوع، تاری دید، احساس ضربان درسر، گزگز اندام‌ها و … می‌تواند در تشخیص بیماری‌هایی که با سردرد بروز می‌کنند موثر باشد.

منبع:طبنا

انتهای پیام/

نکاتی که در مورد انواع سردرد باید بدانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.