کاهش ازدواج از یک سو و افزایش طلاق از سویی دیگر/ خراسان رضوی در لیست ده استان بحرانی کشور در امر طلاق

دبیر کارگروه ملی کاهش و کنتر طلاق گفت: افزایش طلاق یکی از بحران‌های اساسی کشور است.

کاهش ازدواج از یک سو و افزایش طلاق از سویی دیگر/ خراسان رضوی در لیست ده استان بحرانی کشور در امر طلاقبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ناهید اعظم رام پناهی دبیر کارگروه ملی کاهش و کنترل طلاق در نشست برنامه مشترک شورای انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در خصوص اجرایی شدن اموزش حین ازدواج گفت: ما از یک سو باتوجه به رشد جمعیتی که داشتیم با کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج مواجه هستیم و از سوی دیگر با افزایش طلاق مواجهیم که یک بحران است.

وی افزود: طلاق جز پنج مورد اول از ۱۲ مشکل اساسی شورای انقلاب فرهنگی کشور می‌باشد که مقام معظم رهبری بر این شورا نظارت دارند و جلسات دوره‌ای با حضور ایشان برگزار می‌شود.

رام پناهی اظهار داشت: ما در گروه سنی ٢٩ تا ٣٥ سال، حدود ٣/٥درصد زنانمان در وضعیت طلاق هستند و در مورد مردان این سن ٢/٨درصد هستند که این امار همواره افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: خراسان رضوی جز ده استان بحرانی کشور محسوب می‌شود، اما در بین این ده استان در مورد ازدواج وضع نسبتا خوبی دارد، از نظر میانگین سن ازدواج هم وضعیت خوبی دارد، اما در بحث طلاق وضعیت بحرانی تری دارد.

دبیر کارگروه ملی کاهش و کنترل طلاق گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد درصد قابل توجه طلاق‌ها در سال اول زندگی مشترک و درصد قابل توجهی در پنج سال اول رخ می‌دهد.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌دهددرصد قابل توجه طلاق‌ها در سال اول زندگی مشترک و درصد قابل توجهی در پنج سال اول رخ می‌دهد، ما توانستیم در پنج سال اول زندگی مشترک زوجین هم وارد شویم و دارد اتفاقات خوبی میافتد.

سال ١٣٩٤ در شورای انقلاب فرهنگی دغدغه‌های بحث ازدواج با حضور تمام دستگاه‌های موظف مطرح شد و منجر به تصویب سند برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق شد.

سند برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق شامل محور‌هایی چون: محور اموزش، مشاوره، ترویج و فرهنگ سازی حمایت اجتماعی سلامت اجتماعی برنامه و بودجه از محور‌های این برنامه است.

انتهای پیام//آ. ح
 

درصد قابل توجهی از طلاق‌ها در آغاز زندگی مشترک رخ می دهند

برچسب ها: ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.