کد خبر: ۶۸۳۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۷

افرادی که به هر دلیلی مجبورند با هواپیما سفر کنند و مدت زمانی زیادی هم باید در هواپیما باشند چاره‌ای جز تحمل شرایط ندارند. اما شما می‌توانید با نکاتی که در این مطلب ارائه می‌شود، سفری خوش برای خود و همسفران به ارمغان آورید.

۲۰ نکته برای مسافرانی که پرواز‌های میان قاره‌ای دارندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروز در پیش است و سفر هوایی یکی از راه‌های مسافرت هموطنان خواهد بود. سفر هوایی اگر چه به نسبت سفر زمینی با اتوبوس و خودرو و قطار، سریع‌تر و آسان‌تر است، اما برای بعضی از گردشگران و مسافران که مجبورند سفر هوایی را تجربه کنند، این سفر بسیار مشقت بار و ناراحت کننده و بعضا زجر‌آور است. به خصوص اگر با نوزادان و کودکان سفر کنید و این سفر هم بیش از ۵ ساعت به طول بیانجامد.

سفر هوایی و کلا سفر با هواپیما برای همه گردشگران جذابیت زیادی ندارد و علت را هم باید مشکلات سفر با هواپیما دانست که محدودیت‌های پرواز، چاله‌های هوایی، ترس از ارتفاع، خبر‌های مختلف از سقوط هواپیماها، پذیرایی کم و عدم امکان استعمال دخانیات از جمله معضلاتی است که سفر هوایی برای برخی از مسافران دارد.


بیشتر بخوانید:هرآنچه باید درباره مراحل «Check-In» در فرودگاه‌ها بدانیم


ضد عفونی کننده در سفر‌های هوایی را در نظر داشته باشید

به هر حال افرادی که به هر دلیلی مجبورند با هواپیما سفر کنند و مدت زمانی زیادی هم باید در هواپیما باشند به خصوص در سفر‌های میان قاره ای، چاره‌ای جز تحمل شرایط ندارند. اما شما میتوانید با نکاتی که در این گزارش  ارائه می‌شود، سفری خوش و خوب را برای خود و همسفران به ارمغان آورید. اطلاعاتی که ارائه میشود، ترجمه از سایت نیست و در واقع تجارب گردشگری است که در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. از شما خواننده گرامی هم میخواهیم تجارب خوب خود را در سفر هوایی در اختیار روزیاتو قرار دهید.

- امکانات هواپیما را شناسایی کنید.

- مدت پرواز را بدانید

- نوع و تعداد وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها را بدانید تا اگر مورد علاقه شما نیست، ساندویچ بدون سیر با خود ببرید.

- میزان بار مجاز که میتوان به کابین هواپیما برد را بدانید.

- صندلی راحتی را انتخاب کنید. بعضی از خطوط هوایی، پول بیشتری برای صندلی‌هایی که فضای پای بیشتری دارند درخواست می‌کنند.

- کتاب و مجله و روزنامه مورد علاقه به همراه داشته باشید.

- آهنگ‌های جذاب و آرامش بخش را در پلیر خود ذخیره کنید.

- سریال و فیلم‌های محبوب خود را در هواپیما تماشا کنید.

- بیسکویت و اسنک‌های مورد علاقه خود را در کیف دستی همراه داشته باشید.

- ارتباط با همسفران بغل دستی را در نظر داشته باشید.

- از حمل لوازم گران حتی الامکان به داخل کابین خودداری کنید.

- از مواد نیروزا و خوراکی‌هایی که سیستم بدن شما را قوی‌تر می‌کنند مانند کافئین، مواد مخدر یا حتی الکل دوری کنید. مصرف این گونه مواد باعث ایجاد اختلال در سیستم بدن شما می‌شوند و به شدت به بدنتان آسیب وارد خواهند کرد.

- اگر همیشه از رژیم‌های خاصی پیروی کرده اید، باید در هواپیما هم رژیمتان را در نظر داشته باشید. مطمئنا همه چیز باب میلتان نخواهد بود؛ اما لااقل در مصرف غذا‌های غیر رژیمی زیاده روی نکنید.

- اگر پول نقد زیاد و مدارک مسافرتی چند نفر همراه شما است، آن را داخل کیف کوچک زیر پیراهن بگذارید.

- اگر در پرواز طولانی با سر درد و مسائلی از این دست مواجه می‌شوید، با پزشک خود پیش از سفر مشورت کنید.

- از مصرف زیاد قرص‌های خواب آور پرهیز کنید.

- اگر سفر شما بیش از ۶ ساعت بدون توقف است، برنامه شما با سفر‌های کمتر از ۴ ساعت باید متفاوت باشد.

- حتی الامکان هر یک ساعت یک بار از صندلی بلند شده در راهرو هواپیما، دقایقی راه بروید.

- نوشیدن آب کافی را به دلیل اینکه نیاز به استفاده مکرر از دستشویی هواپیما و بلند کردن نفر بغلی دارید فراموش نکنید.

- کفش و جوراب راحتی داخل کابین بپوشید.

- لباس کلفت یا پشمی یا هر لباسی که باعث شود تا شما حس خوبی در سفر نداشته باشید را جایگزین لباس راحتی کنید.

- استراحت زیاد در پرواز‌های طولانی مدت ممنوع. نوشیدن کافی آب را جدی بگیرید. کشش دست و پا را جدی بگیرید.

- اگر با کودک خود سفر میکنید، مراقبت از کودک را در بازه‌های زمانی مختلف با همسر خود مدیریت کنید.

- - اگر با کودک در پرواز‌های طولانی هستید، حتما اسباب بازی‌های نوشتاری و گفتاری مورد علاقه او همراه بیاورید.
ذهن خود را در پرواز‌های طولانی، مرتب با نگاه کردن به ساعت، خسته نکنید.

- خنده‌دار‌ترین ویدیو‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را در طول سفر به همراه داشته باشید.

- مهارت‌های ارتباط اجتماعی خود را تقویت کنید و با مسافران همردیف خود، تعامل کرده و راهکار‌هایی برای برقراری ارتباط گفتاری فراهم کنید. مثل: اشتراک گرفتن روزنامه و مجله و حل اشتراکی جدول و هم صحبتی روی مسائل ورزشی.

- داشتن بالش خوب، یعنی خواب خوب. این مورد را در سفر‌های طولانی در نظر داشته باشید.

- چشم بند خوب برای کسانی که پرواز طولانی دارند و مرتب در طول پرواز با آسمان روشن مواجه هستند را در نظر بگیرید.

- نرمش و حرکات کششی را در سفر‌های هوایی طولانی در نظر داشته باشید. فرقی بین سفر هوایی طولانی و نشستن طولانی مدت روی صندلی اداره و خانه نیست. این کار سخت نیست و آسیبی هم به کسب نمی‌رساند.

- کابین هواپیما کثیف است. به خصوص دستگیره دستشویی هواپیما که مثل روی اسکناس، از کثیف‌ترین مکان‌ها بوده و باید توجه کنید.

- پیشنهاد می‌کنیم که حتما با خود مایع ضدعفونی کننده‌ دست همراه داشته باشید. کابین هواپیما‌ها تمیز نیستند و قطعا شما هم بیش از یک یا دوبار دستتان را نخواهید شست، پس حتما از ضدعفونی کننده‌ها استفاده کنید تا دچار مسمومیت و بیماری‌های گوارشی نشوید.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

چگونه در سفر‌های هوایی طولانی، آرامش بیشتری داشته باشیم؟

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
برچسب ها
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر