رئیس سازمان صمت استان سمنان خبرداد؛

رشد ۱۲ برابری تعداد معادن استان سمنان در چهار دهه اخیر

رئیس سازمان صمت استان سمنان از رشد ۱۲ برابری تعداد معادن استان طی دوران انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان در کارگروه معادن استان گفت: سه هزار و ۶۰۰ نفر طی چهار دهه اخیر در معادن استان مشغول کار شدند و تعداد معادن در حالی به ۶۰۰ مورد رسید که این تعداد قبل از انقلاب ۵۰ معدن را شامل می‌شد.

وی بابیان اینکه مقایسه آمارها رشد ۱۲ برابری تعداد معادن استان سمنان را طی چهار دهه اخیر نشان می‌دهد، اضافه کرد: این استان رتبه دوم را از نظر تولید سولفات سدیم و فیروزه، رتبه سوم در تولید زغال‌سنگ و کرومیت و رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن را در کشور دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه برای جلوگیری از خام فروشی چندین واحد تولیدی در استان مستقرشده است، ابراز داشت: سمنان جز استان‌های تولید کننده فولاد در کشور محسوب می‌شود که با توجه به استراتژیک بودن تولید فولاد در جهان، قابلیت خاصی در این زمینه در استان فراهم است.

اسودی اضافه کرد: اکنون استان سمنان از مزیت های خوبی در بخش معدن برخوردار است به‌طوریکه رتبه اول از نظر تعداد معادن گچ، نمک سنگی، سلستین، زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی را در کشور دارد.

انتهای پیام / گ

معادن سمنان برای سه هزار و  ۶۰۰ نفر تولید اشتغال کرد

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.