دستور تهیه آش ترش

در این مطلب دستورالعمل تهیه آش ترش را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آش ترش مختص شهر‌های ملایر، همدان، بروجرد و نهاوند همچنین استان زنجان و استان مازندران است که در آن از برگه زردآلو، رشته و آلوچه استفاده میشود. برای آموزش این آش خوش طعم با ما همراه باشید.

دستور تهیه آش ترش

مواد لازم:

لوبیای پخته شده - یک پیمانه
نخود پخته شده - یک پیمانه
هویج پخته و خرد شده - یک پیمانه
پیاز - یک عدد
چغندر خرد شده و پخته شده - یک و نیم لیوان
سبزی آش شامل اسفناج، تره، گشنیز، جعفری - ۳۰۰ گرم
برگه زردآلو - یک پیمانه
آلوچه - یک پیمانه
رشته آش - ۲۰۰ گرم
آب غوره - نصف لیوان

طرز تهیه:

۱. حبوبات را از شب خیس می‌کنیم تا هم نفخ شان از بین برود و هم راحت‌تر پخته شود. برای شروع هویج را به صورت نگینی و ریز خرد می‌کنیم و در یک قابلمه به همراه آب روی حرارت می‌گذاریم تا بپزد. همچنین چغندر را به همین روش خرد می‌کنیم و می‌پزیم.

۲. نخود و لوبیا را در قابلمه‌های جداگانه روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزند. توجه کنید نباید در یک قابلمه آن‌ها را بپزید، چون لوبیا در مدت دو ساعت می‌پزد، ولی نخود به زمان بیشتری نیاز دارد.

۳. پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می‌کنیم و به همراه روغن، روی حرارت تفت می‌دهیم سپس سبزی آش را به همراه یک پیمانه برگه زردآلو، یک پیمانه آلوچه و یک لیتر آب به آش اضافه و حدود ۴۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا همه مواد باهم بپزند.

۴. نخود و لوبیای پخته شده را به همراه هویج و چغندر پخته و خرد شده به مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شود.

۵. ۲۰۰ گرم رشته آش را هم اضافه می‌کنیم و زمان می‌دهیم تا همه مواد آش به خوبی بپزند. در انتهای پخت، کمی نمک به همراه نصف لیوان آب غوره یا هر مقداری که تمایل داشتید به آش اضافه و صبر می‌کنیم تا آش با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. توجه کنید مقدار آب غوره کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

دستور تهیه آشی متفاوت

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار