در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پیش‌بینی بودجه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای قانون حمایت از حقوق معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست پویش لبخند مهربانی عیدانه که امروز (شنبه ۲۷ بهمن ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برآورد ما برای اجرای قانون معلولان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این‌ میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه قانون پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مذاکره ما با نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق مصوب شد که یک هزار میلیارد تومان اضافه شود، افزود: این مبلغ حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و امیدوارم این تصمیم در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود.

قبادی دانا گفت: بر این اساس امیدواریم در سال جدید مستمری افراد دارای معلولیت و حق پرستاری این افراد افزایش یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این یک هزار میلیارد تومان اضافه شده، به کارت بانکی افراد دارای معلولیت اضافه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد، از طریق کمیسیون تلفیق مجلس ۲۰ درصد به منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای مستمری مددجویان اضافه شد.

قبادی دانا با بیان اینکه این مبلغ از اعتبار ۷ هزار میلیاردی به ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در صحن مجلس اعتبار بیشتری برای مددجویان بهزیستی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مددجویان با توجه به تورم و کاهش ارزش پول، وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با کمک دولت و مجلس، بخشی از مشکلات مددجویان و افراد دچار معلولیت را رفع کنیم، ادامه داد: شفاف‌سازی در پرداخت‌ها، اقدام دیگری است که در جهت اجرای آن گام برمی‌داریم، به طوری که قصد داریم تا پایان بهمن ماه پرداخت مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی را الکترونیکی کنیم. در چنین شرایطی، این پرداخت‌ها روند بهتری خواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پرداخت‌های مراکز روزانه نیز تا پایان اسفندماه، الکترونیکی و مشکلات آن برطرف می‌شود.

قبادی دانا تصریح کرد: قرار بود تا پایان سال دو بسته حمایتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود که ما تمام تلاش خود را انجام دادیم، اما با توجه به مشکلاتی که دولت دارد، فعلاً امکان آن وجود نداشت، اما باز هم از طریق وزارت رفاه، پیگیر این موضوع هستیم و ما از طرف مردم و مددجویان تلاش می‌کنیم تا این موضوع محقق شود.


بیشتر بخوانید: راه اندازی کمپین عیدانه برای توزیع بسته‌های غذایی به نیازمندان


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امیدواریم قبل از فرا رسیدن نوروز، بتوانیم عیدی مددجویان را پرداخت کنیم و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که مستمری‌ها به موقع پرداخت شود، گفت: مبلغ مستمری‌ها از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بهزیستی اختصاص پیدا می‌کند و در برخی مواقع، شاید کمی با تأخیر روبرو بود، اما سعی کرده‌ایم این مشکلات را رفع کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اگر مستمری مددجویی با تأخیر پرداخت می‌شود، می‌تواند به اداره کل بهزیستی در استان‌های مختلف، مراجعه و پیگیر موضوع شود، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم که به این قبیل مشکلات رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار