تغییر نظم نوین جهانی، بزرگترین جرمی که جمهوری اسلامی از آن تبرئه نخواهد شد

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تاثیر فرهنگی انقلاب را غیر قابل انکار و تغییر نظم نوین جهانی را بزرگترین جرم ایران اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در همایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کارآمدی انقلاب اسلامی را می‌توان در دوره ۱۶ ساله مورد بازخوانی قرار داد گفت: امروزه برای آنکه بدانیم کار آمدی چه میزان است باید این دوره که از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ را شامل می‌شود مورد بررسی قرار دهیم. باید دید وعده‌ها و آرمان‌ها چه بوده و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم. یکی از کار‌های ارزشمند امام خمینی این بود که یک انقلاب زود رس را رهبری نکرد؛ بلکه طی ۲ دهه این کار انجام پذیرفت و عجله‌ای در این مورد وجود نداشت.

تغییر نظم نوین جهانی، بزرگترین جرمی که جمهوری اسلامی از آن تبرئه نخواهد شد

وی افزود: بسیاری می‌گویند در سال ۵۷ شمسی ایرانی‌ها می‌دانستند چه نمی‌خواهند؛ اما نمی‌دانستند که چه می‌خواهند. در حالی که این حرف یک بی احترامی به مردم ایران و اساسا فاقد صحت و اعتبار است و می‌توان با بررسی حرکتی که در ۲۲ بهمن منجر به انقلاب شد به این نتیجه رسید؛ آیا این صحبت درست است یا نادرست است. امام از سال ۱۳۴۱ حرکتی را مبنی بر تغییر گفتمان اجتماعی آغاز کرد و آنچه در سال ۵۷ به بار نشست مطالبه و خواست عمومی مردم ایران بود که طی ۲ دهه به وقوع پیوست.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از ناکارآمدی‌های این ۴۰ سال به دلیل زاویه پیدا کردن مسئولانی است که سکان دار سمت در جمهوری اسلامی ایران هستند بیان کرد: برخی از افراد هر چند بر صندلی‌های این نظام تکیه زده اند، اما دوگانگی در دیدگاه شان وجود دارد و سمت و سویشان جهت دیگری است. هر گاه و هر مکان مسئولان بر اساس منشور و نسخه‌های امام عمل کردند موفق بوده ایم؛ و هر زمان خلاف آن بوده موفق عمل نکرده ایم و این جز بخش‌های تلخ در این نظام هست.

تغییر نظم نوین جهانی، بزرگترین جرمی که جمهوری اسلامی از آن تبرئه نخواهد شد

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر میزان سنگ اندازی‌ها طی این ۴ دهه اظهار داشت: حرکات ایران طی این سال‌ها امن و آرام نبوده است و با انواع تهدیدات، جنگ‌ها و تحریم روبرو بوده و دلیل آن نیز تغییر دادن نظم نوین جهانی توسط جمهوری اسلامی بود و این کار بزرگی است که در جهان سلطه انجام دادیم که تاثیرات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از این منظر غیر قابل انکار است. هر چند این اقدام مانند جرمی است که از آن تبرئه نخواهیم شد. حتی اگر گمان کنند با دیپلماسی لبخند می‌شود کاری انجام داد. دنیای امروز دنیایی است که کروات زده و با پنبه سر می‌برد.

وی در پایان تصریح کرد: در جهان یک دیدگاه وجود دارد و آن هم این است که یک کشور و حکومت آن یا باید شرقی و سوسیالیسم باشد یا غربی و لیبرال و حق انتخاب گزینه دیگری وجود ندارد در حالی که امام این مورد را بر هم زد و یک گزینه سوم به میان آورد. در جنگ تحمیلی نیز ما شاهد بودیم که هم بلوک شرق و هم بلوک غرب هر ۲ به رژیم بعث عراق سلاح می‌دادند و دلیل کینه توزی‌ها علیه امام علی نیز تلاش ایشان برای اجرای عدالت در حوزه اجتماعی بوده است.

تغییر نظم نوین جهانی، بزرگترین جرمی که جمهوری اسلامی از آن تبرئه نخواهد شد

گفتنی است که این همایش توسط بسیج دانشجویی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن همایشات همین دانشکده برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.