سرپرست سازمان روانشناسی مطرح کرد؛

تهدید‌های جنگ نرم برای دانش آموزان/ رفتار‌های پرخطر ریشه در مشکلات روانی دارد

حاتمی گفت: جنگ نرم آسیب‌ تهدید‌های دشمن است و نگرش دانش آموزان و خانواده‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تهدید های جنگ نرم برای دانش آموزان/ رفتارهای پرخطر ریشه در مشکلات روانی داردبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاتمی سرپرست سازمان روانشناسی در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: اعلام عمومی ارسال مقالات از سال گذشته براساس اهداف آموزش خلاق، آسیب‌های اجتماعی و روانی، روانشناسی مدرسه، مدرسه زندگی، هدایت تحصیلی و نظام استعدادیابی انجام شد.

وی افزود: طی سه داوری از میان ۸۵۰ مقاله ارسالی ۳۴۰ مقاله انتخاب و بیش از ۶۰ سخنرانی را در نظر گرفتیم، همچنین کارگاه‌هایی در این همایش در نظر گرفته شده است.

مقالات نباید تنها در بایگانی دانشگاه باشد

حاتمی با اشاره به چاپ مقالات برتر در مجلات علمی و پژوهشی در سال جاری، گفت: مقالات نباید فقط در بایگانی دانشگاه باشد بلکه باید اثر آن را در جامعه مشاهده کنیم.

رئیس سازمان روانشناسی با بیان اینکه اعتقاد ندارم که سه وزارتخانه متولی آموزش کشور باشد، اظهار کرد: دانشگاه مسئول تولید علم است و آموزش و پرورش نیازمند پیوندی است که ارتباط دانشگاه و مدرسه را حفظ کند.

وی بیان کرد: اکنون در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و تهدید‌های فرهنگی و اقتصادی بسیاری را گذرانده‌ایم، اما امروز به عنوان دانش پژوه و سرپرست نظام روانشناسی نگرانی خودم را از جنگ نرمی که دشمن راه انداخته است اعلام می‌کنم، آسیب‌های این تهدید‌ها جنگ نرم است و نگرش دانش آموزان و خانواده‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حاتمی ادامه داد: استرس و اختلالات خلقی ما را نگران می‌کند؛ دشمن در این حوزه‌ها اقدام کرده است و در این میان مدرسه خط مقدم پیشگیری است و باید اتاق فکری برای مقابله با آن داشته باشیم.

آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد در شکل‌گیری رفتار

رئیس سازمان روانشناسی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد ما در ایجاد رفتار است، گفت: یک بخشنامه ابلاغی وزیر در کوچکترین روستا، اثرگذار است.

وی افزود: با ۲ مساله در مدارس روبرو هستیم؛ یکی رفتار‌های پرخطر است و طی تحقیقی دریافتیم که تمام مولفه‌های رفتار‌های پرخطر ریشه روانی دارد و منجر به افت تحصیلی می‌شود، بنابراین وجود مشاور و روانشناس در مدرسه ضروری است.

حاتمی با اشاره به ۹۰ درصد دانش آموز رفتار خوب دارند، گفت: باید این رفتار‌های خوب را حفظ و ارتقا دهیم؛ البته اکنون در آموزش و پرورش طرح‌های خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس سازمان روانشناسی با اشاره به اینکه بعد از جنگ و برای حفظ انقلاب باید مهم‌ترین اقدام ما حفظ دانش‌آموز و آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: سازمان نظام روانشناسی کشور ظرفیتی خوب دارد و کارگروه‌هایی با آموزش و پرورش تشکیل دادیم از جمله اقدامات مربوط به این کارگروه راه اندازی مراکز تخصصی برای ارجاع بیماران، کمک به ارتقای سواد سلامت روان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار