سخنگوى وزارت کشور:

کمیسیون ماده ۱۰۰ محلی برای جریمه و کسب درآمد شهرداری‌ها شده است/ استانداران با ساخت و ساز غير مجاز قاطعانه برخورد كنند

سامانی گفت: متاسفانه به جهت کسب درآمد پایدار در شهرداری‌ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ محلی برای جریمه ساخت و ساز‌های غیرمجاز و به تبع آن محلى براى کسب درآمد شده است.


کمیسیون ماده ۱۰۰ محلی برای جریمه و کسب درآمد شهرداری‌ها شده است/ استانداران با ساخت و ساز غير مجاز قاطعانه برخورد كنندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به عملکرد اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در کشور گفت: از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها که مربوط به بررسی تخلفات ساخت و ساز‌های غیر مجاز است، حدود ۴.۵ میلیون پرونده تشکیل شده که توسط اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته یا در حال رسیدگى است.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مهندسین ناظر و ماموران شهرداری در هنگام عملیات ساخت و ساز نظارت دقیق نسبت به مراحل اجرای آن و رعایت اصول فنى و مقررات است که در صورت وجود نظارت دقیق و جدى نباید شاهد وجود این تعداد پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ بودیم.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه از دستور رحمانی فضلی وزیر کشور به استانداران به منظور تعیین ساز و کار و تهیه ابلاغیه‌های مشخص جهت برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز و اجرای دقیق ماده صد قانون شهرداری‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی خبر داد.

سامانی با بیان اینکه یکی از مشکلات حریم شهر‌ها عدم اجرای صحیح ماده صد قانون شهرداری‌ها است، افزود: متاسفانه به دلیل فقدان برنامه مشخص و بیشتر به جهت کسب درآمد پایدار در شهرداری ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ محلی برای جریمه ساخت و ساز‌های غیرمجاز و به تبع آن محلى براى کسب درآمد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله و مبارزه جدی با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر‌ها و روستا‌ها تصریح کرد: همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با امر ساختمان از جمله شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی امری مهم و ضروری است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بخشنامه اخیر وزیر کشور به استانداران تأکید کرد: در راستای اجرای دقیق ماده صد قانون شهرداری‌ها و همچنین آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که توجه ویژه‌ای در جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی دارد برخورد قاطع و حداکثری با تخلفات ساختمانی و افرادى که در انجام وظایف اجرایى و نظارتى خود قصور داشته اند ضروری است.

سامانی با تاکید بر لزوم حفظ اراضی به عنوان سرمایه ملی گفت: وزیر کشور از استانداران خواسته است با متخلفان در هر رده و دستگاهی بدون اغماض براساس ضوابط موجود برخورد کرده و آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفى کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
با جریمه کردن موضوع تخلفات غیر مجاز در کمیسیون ماده 100 برای درامد شهرداری ها رفع رجوع میشود. ملکی در منطقه تراکم متوسط علاوه بر چهار طبقه با پیلوت بدون پارگنیگ سه طبقه غیر مجاز ساخته حکم تخریب نمی دهند فقط به جریمه اکتفا شد.. قبل از ساخت بخصوص برای برج ساز ها و انبوه سازها جلوگیری کنید. بساز و بفروش ها با پرداخت جریمه های بالا مشکلی ندارند و پرداخت می کنند.و در زمان واگذاری چندین برابر قیمت به مصرف کننده میفروشند و پول جریمه فقط از جیب خریدار و متقاضی واقعی پرداخت میشود.
آخرین اخبار