مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد خبر داد؛

بهسازی بیش از یک میلیون متر‌مربع از معابر شهری

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهر بهسازی شده است.

بهسازی بیش از یک میلیون متر‌مربع از معابر شهریبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ساسان نورین‌مقدم مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد گفت: براساس آمار‌های به دست آمده از مناطق شهرداری مشهد، بالغ بر ۶ میلیون مترمربع از معابر بالاتر از ۳۰ متر در مشهد وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از مجموع این معابر در این مدت بهسازی شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات طراحی و رفع موانع و دست‌انداز‌ها در سطح پیاده‌رو‌ها از سال ۱۳۸۷، افزود: در ابتدا این کار با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی انجام و با ابتکار صورت گرفته، رفته رفته کیفی شد.

نورین‌مقدم با تاکید بر اینکه پیاده‌روسازی به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد، گفت: نزدیک به ۱۰ سال از شروع نهضت پیاده‌روسازی یا بهسازی پیاده‌رو‌ها در مشهد می‌گذرد و کار با فراز و فرود طی این مدت ادامه داشته است.

وی اعتبارات بهسازی را تشریح و خاطرنشان کرد: اعتبارات بهسازی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ از ۲ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته، اما در سال ۱۳۹۲ این مهم از اولویت‌های کاری خارج شده و اعتبارات در این بخش به ۱۷ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره به پیامد پیاده‌روسازی و بهسازی فضا‌های شهری، افزود: رونق رفتار‌های اجتماعی و ایجاد فرصت حضور پیاده در معابر شهری نتیجه توجه به بهسازی پیاده‌رو‌ها است که سبب رونق و نشاط شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی پیاده‌رو‌ها در مدیریت جدید شهری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امیدوارم با تمهیداتی که پیش‌بینی می‌شود و مورد توجه مدیریت شهری و شورای شهر قرار دارد، به توان این موضوع را با قوت تداوم بخشید.

نورین‌مقدم ادامه داد: در بهسازی پیاده‌رو‌ها به موقعیت اجتماعی و جغرافیایی مناطق توجه نشده است و تنها سعی شده سطح برخورداری مردم مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام// ه.ز

بهسازی پیاده‌روهای مشهد در مدیریت جدید شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.