بیماری نوظهوری که به سرعت اطرافیان را مبتلا می کند!

بیماری نوظهوری که به سرعت به اطرافیان هم سرایت می کند را در «مشترک مورد نظر» بشناسید.

سمیه مهری نویسنده و کارگردان نمایش بخش خیابانی «مشترک مورد نظر» درخصوص این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: این نمایش پیش از این با نام « شاخ تو شاخ» اجرا شده است که اکنون نام آن را به « مشترک مورد نظر» تغییر دادیم. من در حال ضبط سریالی به نام «تابوت» اولین سریال مستند ایرانی بودم که در آن به بیماری های نوظهور مانند  برخی انحرافات جنسی و پارافیلی ها می پردازد در میان این بیماری های نوظهور به بیماری به نام « دیده شدن » رسیدم .

مهری با اشاره به این که در بعد روان شناسی بیماری «دیده شدن» مقاله نوشتم , بیان کرد: افرادی که در کودکی مورد توجه خانواده هایشان نیستند و در زمانی که باید دیده شوند, کسی آن ها را نمی بیند, دست به کارهایی عجیب و غریب زده  تا بتوانند جلب توجه کنند. ما نمونه این افراد را در فضای مجازی می بینیم. افرادی که برای جمع کردن فالوورهای خود هر کاری را انجام می دهند.

وی با اشاره به این که نمایش «مشترک مورد نظر» را با عنوان تقابل سنت و مدرنیته با هم ادغام و بر روی صحنه آوردم, بیان کرد: در نمایش «مشترک مورد نظر» یک سیاه و یک مرشد داریم که از گذشته های ما آمده و فضای امروزی و تکنولوژی را نمی شناسند و تصمیم می گیرند تا با تکنولوژی آشنا شوند.

وی افزود: نمی خواهیم بگوییم که تکنولوژی روز خوب نیست؛ قصد ما بیان افراط و تفریط است. در زمان های گذشته اگر کسی می خواست در میان مردم قهرمان شود هزاران کار شایسته و درست انجام می داد اما حالا برخی افراد کارهایی خلاف عرف , ارزش و شرع انجام می دهند تا دیده می شوند.

کارگردان نمایش « مشترک مورد نظر» درخصوص انسان هایی که این افراد بیمار را دنبال می کنند , گفت: یک نفر بیماری دیده شدن دارد و به هر شکلی این بیماری را بروز می دهد اما آن یک میلیون نفری که این شخص را دنبال می کنند چه افرادی هستند؟ این افراد خود چگونه بیماری دارند که یک آدم با انحرافات ذهنی , جسمی و جنسی و البته کارهای ضد ارزش آن ها را  دنبال می کنند؟ درمورد این مسئله ساعت ها می توان به بحث پرداخت، اما این موضوع را به مدت ۳۵ دقیقه و با یک نمایش به اجرا درآورده ایم.

وی ادامه داد: دو شخصیتی که از گذشته آمده اند دوباره به زمان خود, زمانی که آیین ها و مناسبات تعریف درست خود را داشت , باز می گردند. در حال حاضر بسیاری از افراد بدون تلفن همراه نمی توانند به زندگی ادامه دهند و این بسیار بد است زیرا ما در این زمینه بسیار افراطی هستیم.

مهری با اشاره به اینکه این موضوع دغدغه اصلی من برای ساخت این نمایش بود ,گفت: ما در  افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر در محوطه تئاترشهر اجرا داشتیم و بسیار خوشحالم از این که مردم بسیاری با وجود سردی هوا به تماشا ایستادند و من در آن شب احساس کردم که رسالت خود را به عنوان یک هنرمند به مخاطبان انتقال دادم.

این کارگردان با اشاره به اینکه دغدغه اصلی من پرداختن به موضوع «دیده شدن» بود, بیان کرد: ما برای اجرای نمایش « مشترک مورد نظر» یک خط ایده داشتیم و برای آن بسیار زحمت کشیدم زیرا من کارگردان نمایش های صحنه ای هستم و این اولین تجربه من در بخش خیابانی بود. نمایش « مشترک مورد نظر» قبل از جشنواره به اجرا نرفته و جزو تولیدات تازه این جشنواره به حساب می آید. بعد از جشنواره کار را در جاهای مختلف اجرا خواهیم کرد.

مهری در خصوص انتخاب بازیگران نمایش «مشترک مورد نظر» گفت: این نمایشنامه را از اواخر شهریور و همزمان با نمایشنامه «کاش هیچگاه نمی‌شناختمت» نوشتم و حدود ۴ ماه برای این کار تمرین کردیم. ما یک گروه ثابت برای اجرای نمایش‌ها داریم که معمولا با هم کار می‌کنیم، ولی درکار‌ها از هنرمندان جدید هم استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

بررسی بیماری نوظهور دیده شدن در «مشترک مورد نظر»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.