رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس:

دشمن توطئه دی ۹۶ را آغاز کرد به خیال اینکه دی ۹۷ خودش در تهران باشد!/ افتتاح مرحله سوم پالایشگاه خلیج فارس به معنای شکست تحریم‌هاست

دشمن توطئه دی ۹۶ را آغاز کرد به خیال اینکه دی ۹۷ خودش در تهران باشد!/ افتتاح مراحل مختلف پالایشگاه نشان از عظمت کشور استرئیس جمهور گفت: دشمن توطئه دی ۹۶ را آغاز کرد به خیال اینکه دی ۹۷ خودش در تهران باشد!

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: برای دشمن خیلی دردناک است در شرایطی که به قول خودشان سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کردند ما در عرض ۲۴ ساعت فقط در یک استان، یعنی استان هرمزگان، ۳ طرح بزرگ و مهم ملی را افتتاح می‌کنیم.

روحانی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای اداری استان افزود: اکنون محصولات کشاورزی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب ۴۰ برابر شده و در بخش گلخانه‌ای ۲۹۰۱ هکتار در هرمزگان ساخته شده که ۱۹۰ هکتار مربوط به ۵ سال اخیر است.

رئیس جمهور افزود: آمریکا و دشمنان که از دی ماه سال گذشته شروع به توطئه کردند، تصور می‌کردند تا دی امسال جمهوری اسلامی ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نمی‌بیند و بعضی از مسئولانشان این موضوع را بیان می‌کردند، اما اکنون در همه زمینه‌ها توسعه ادامه دارد و باوجود همه تحریم‌ها زندگی مردم ادامه دارد.

 روحانی با بیان اینکه توسعه در همه زمینه ها ادامه دارد،گفت: در سال گذشته برای افتتاح طرح بنزین سازی و افزایش تولید از ۸ به ۱۲ میلیون لیتر به بندرعباس سفر کردیم و امروز برای افتتاح بهبود کیفیت بنزین به یورو ۵  آمده ایم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و کمبود برخی مواد ضروری گفت:  ندیدن کار‌های بزرگ و برجسته کردن نقص‌های کوچک، اقدامی اخلاقی و انقلابی نیست.امروز همه ما در برابر تاریخ ایران آزمایش می‌شویم؛ نمی‌توانیم مایوس شویم.

روحانی با اشاره سختی‌های دوران جنگ تحمیلی افزود:  با تمام امکانات دشمن ، ما توانستیم نفت را حفظ کنیم و در طول مدت جنگ نفت صادر شد . سوخت جبهه و مردم با وجود بمباران پالایشگاه‌ها تامین می‌شد، علی رغم کمک همه دنیا به صدام ما روی پای خود ایستاده و نفت را اداره کردیم و صنعت نفت را ادامه دادیم. با وجود مشکلات اما مردم عقب نشینی نکردند و امام (ره) را تنها نگذاشتندو همه به میدان آمدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز روز جنگ است جنگ اقتصادی از یک دیدگاه از جنگ نظامی هم سخت‌تر است، افزود: در این جنگ است که برای فروش نفت و نقل و انتقال بانکی باید چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: انتخابات یکبار انجام می‌شود و تا چهار سال بعد انتخابات دیگری نیست، اگر بنا باشد در انتخابات و قبل و بعد از آن با هم درگیر باشیم چطور می‌شود؟انتخابات ۴ سال یکبار است تا ملت به هر دیدگاهی رای داد، کشور بر آن مبنا اداره شود.

روحانی گفت: باید همه با هم و در کنار هم متحد باشیم، امروز افتتاح ۳ فاز مهم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس به معنای شکستن تحریم و اعتماد به نفس و خودکفایی است. افتتاح مراحل مختلف پالایشگاه به معنی عظمت کشور است و کسی نمی تواند این عظمت بزرگ را بخاطر مسائلی مانند ماکارونی یا رب گوجه فرنگی و اینکه چند روز مردم در مضیقه قرار می گیرند، نادیده بگیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت در ۵ مسئله مهم سرنوشت ساز کشور را خودکفا کرده است، شبانه روز کار در پمپ‌ها ،مسیر‌ها و چاه‌ها در حال انجام است تا بنزین، گازوئیل، گاز مردم تامین شود . ندیدن کار‌های بزرگ و برجسته کردن نقص‌های کوچک، اقدامی اخلاقی و انقلابی نیست. همانطور که سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و نیرو‌های امنیتی ما شبانه روز  برای تامین امنیت کشور در تلاشند.

وی افزود: در مهرماه در سازمان ملل، آمریکایی‌ها یک جلسه شورای امنیت را با حضور سران کشور‌ها تشکیل دادند و هدفشان صدور یک قطعنامه علیه ایران بود، اما جز آمریکا همه کشور‌ها علیه آمریکا حرف زدند و بزرگترین افتضاح تاریخی برای آمریکا در سازمان ملل رخ داد. تنها ماندن ترامپ، افتضاح تاریخی برای او و پیروزی بزرگی برای ما بود.

رئیس جمهور گفت: اینکه ما با سال‌ها تلاش و زحمت نیروهای مسلح، وزارت دفاع ، سپاه و ارتش امروز پالایشگاه را افتتاح می‌کنیم، به معنای موفقیت دولت و ملت و جهاد و تلاش شبانه روزی است .

 روحانی با اشاره به اهمیت تولید بنزین یورو ۴ و ۵ برای سلامت مردم و محیط زیست گفت: آمریکایی‌ها که می‌گویند تحریم علیه ایران نیست آنها علیه سلامت و بهداشت و آلودگی هوا در ایران تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور در پایان به ملت بزرگ ایران، صنعت نفت، سپاه پاسداران، مهندسان و کارگزاران در صنعت نفت از طرف ملت ایران تبریک گفت.

انتهای پیام / ز

صحبت های رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ملت ایران همیشه پشت ایران و وطنشان خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تا جان در بدن دارم خواهم گفت مرگ بر امریکای زورگو مرگ بر اسراییل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خداوند آمریکا و اسرائیل و آل سعود یجا آتش بزنه و اصلاً از زمین ریشه کنشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ما امریکا را زیر پا له میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دشمنان ما دیگر هیچ کاری نمیتوانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۱۴:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دست خدا بالاترین دستها ست آممریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا ی در حال فروپاشی مرگ بر اسرائیل در حال منزوی مرک بر ال سعود در حال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
به امید خدا هر سه کشور (امریکا ،اسرائیل ،السعود) با شکست روبرو خواهید شد واین آرزو به گور خواهید بر که ایران به زانو درآورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود و همراهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
لعنت بر درشمنان داخلي و خارجي انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دشمنان اسلام را باید زیر پا له کنیم ازجمله امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
باید هر چه زودتر اقدام کنیم پیش به سوی نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ان شالله سال ۹۸ سال شادی و نشاط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا نابود کنه دشمنان اسلام را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بخدا اعصابمان خرد شده به فکر ملت باشین گرونی وحشتناک اعصابمان را خرد کرده