وزیر نفت در هرمزگان:

ظرفیت تولید بنزین در کشور در طول ۵ سال دو برابر شده است/ روزانه ٧٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ و ٥ تولید می‌شود

ظرفیت تولید بنزین در کشور در طول ۵ سال دو برابر شده است وزیر نفت از افزایش دو برابری ظرفیت تولید بنزین در کشور در طول پنج سال اخیرخبر داد و گفت: با تکمیل پروژه‌های نفت ستاره خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و تبریز، تولید بنزین یورو ۴ و ۵ به ۷۶ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه افتتاح فاز ۳ نفت ستاره خلیج فارس گفت  : ظرفیت تولید بنزین کشور در طول ۵ سال به دو برابر افزایش یافته که تا کنون تاریخی‌ترین جهش تولید بنزین در کشور است.

وی افزود: این بزرگترین جهش تولید بنزین در کشور است که توانسته ایم ۵۰ میلیون لیتر سوخت بنزین را افزایش دهیم.

وزیر نفت  تصریح کرد: به همین دلیل است که امروز برخلاف دفعات قبل که آمریکا یکی از تهدایدات مهم خود را در مرحله تحریم گذاشته بود که با محدود کردن واردات بنزین برای کشور مشکل ایجاد کند این بار نمی‌تواند حتی کلمه‌ای بر زبان بیاورد.

زنگنه ابراز داشت: با افتتاح فاز ۳ پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، علاوه بر تامین بنزین موردنیاز کشور، می‌توانیم بنزین نیز صادر کنیم، اما به دلیل افزایش ذخائر داخلی، صادرات انجام نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه از مهرماه ۹۷ تا کنون، هیچ‌گونه واردات بنزین انجام نشده و به دلیل عدم نیاز به واردات بنزین، در بودجه سال آینده نیز برنامه ریزی برای واردات آن نشده است، گفت: در سال ۹۱ بنزین با کیفیت یورو در کشور تولید نمی‌شد، اما درحال حاضر با افزایش بهبود کیفیت در پالایشگاه اراک و اصفهان در سال ۹۲، تولید بنزین یورو به ۲۸ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

وزیر نفت ابراز داشت: با تکمیل پروژه‌های نفت ستاره خلیج فارس، بندرعباس و تبریز، تولید بنزین یورو ۴ و ۵ به ۷۶ میلیون لیتر افزایش یافته که از این مقدار، ۳۳ میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه خلیج فارس، ۱۲ میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس و ۳ میلیون لیتر در تبریز تولید می‌شود.

وی ابراز داشت: البته طرح‌های پالایشی که عمدتا متوجه افزایش کیفیت فرآورده‌هاست طرح‌هایی کاملا زیست محیطی است به دلیل تحریم آمریکا، نمی‌توانیم از فاینانس اروپا و سایر کشور‌ها استفاده کنیم در این راستا طرح‌های زیست محیطی به دلیل فشار‌های آمریکا که مدعی حفاظت از محیط زیست بوده، متوقف شده است.

وزیر نفت به وضعیت تولید نفت گاز (گازوئیل) یورو اشاره داشت و افزود: میزان تولید نفت گاز یورو در سال ۹۱، شش میلیون لیتر در روز بوده که در حال حاضر، این میزان به ٤٤ میلیون لیتر رسیده و شاهد افزایش هفت برابری تولید گازوئیل یورو هستیم.

انتهای پیام/س

سفر وزیر نفت به هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.