کارآفرینان برتر استان کرمانشاه تجلیل شدند

در مراسمی که امروز (۲۹ بهمن) و همزمان با روز کارآفرینی برگزار شد، از برگزیدگان حوزه کارآفرینی استان تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمیدرضا قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : برنامه‌هایی برای بهبود شرایط فعالیت کارآفرینان داریم که طی چند ماه گذشته نیز تغییرات بزرگی در این زمینه در تامین اجتماعی کرمانشاه انجام شده است.

وی بر لزوم تغییر نگاه سنتی که بین تامین اجتماعی و کارآفرینان حاکم است نیز تاکید کرد و گفت : ارتباطی که بین این دو بخش وجود دارد باید تعاملی باشد.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه عمده قشر مخاطب تامین اجتماعی افراد کارگر، بازنشسته و آسیب‌پذیر جامعه هستند، یادآوری کرد: شرایط سخت اقتصادی باعث شده زندگی این افراد دیگر با دریافتی ماهی ۱.۵ تا دو میلیون تومان نچرخد و نارضایتی آن‌ها از ما بیشتر شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه معتقد است، در چنین شرایطی باید بیشتر به فکر حل مشکلات این قشر و تکریم کارگران و بازنشستگان باشیم.

قاسمی در ادامه از گردش مالی سه هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان در ۱۰ ماهه امسال هم یاد کرد که حدود هزار میلیارد تومان آن صرف پرداخت مستمری به ۶۰ هزار خانوار شده و افزود: بخش دیگری از این هزینه مربوط به ارائه خدمات به ۷۶۰ هزار بیمه شده تحت پوشش است.

وی سپس از انتخاب ۳۰ کارآفرین نمونه استان نیز بر اساس ۱۲ شاخص یاد کرد و افزود: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به خوش‌حسابی، تلاش برای ارتقای تولیدات داخلی، پرداخت حق و حقوق کارگران و ... اشاره کرد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، از این ۳۰ کارفرمای نمونه پنج نفر در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها تجلیل می‌شوند.

در ادامه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن و نماینده کارآفرینان استان نیز با بیان اینکه تجلیل از کارآفرینان نباید به ارائه یک لوح و تندیس محدود شود، گفت: کارآفرینان نمونه باید مشوق‌هایی داشته باشند که برای سایر کارآفرینان نیز ایجاد نگیزه کند.

وی از کارآفرینان به عنوان کارگرانی که مسئولیت بیشتری دارند یاد کرد و افزود: سرمایه‌گذار با سرمایه‌دار فرق دارد و کسی است که با هدف ایجاد شغل و رونق تولید سرمایه خود را به میدان آورده، نباید جلوی پایش سنگ‌اندازی شود.

شکری در پایان از کارآفرینان هم خواست در شرایط سخت اقتصادی کنونی تلاش بیشتری برای ایجاد شغل داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

برنامه‌هایی برای بهبود شرایط فعالیت کارآفرینان داریم

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار