جمالی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلات ساکنین طرح ترافیک به‌زودی حل می‌شود

رئیس سازمان شهرداری‌ها گفت: مشکل تردد ساکنین ساختمان‌های چند طبقه دارای یک پلاک ثبتی تا ۶ ماه دیگر رفع می‌شود.

مشکلات ساکنین طرح ترافیک به‌زودی حل می‌شودمهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در گفتگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب حذف محدوده زوج و فرد از سال آینده گفت: اقداماتی مانند طرح زوج و فرد و معاینه فنی به منظور پیشگیری از حضور پررنگ وسایل حمل و نقل شخصی است تا مردم به سوی حمل و نقل عمومی بروند.
 
بیشتر بخوانید؛ طرح زوج و فرد از ابتدای سال ۹۸ حذف می‌شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرعت وضع قوانین ترافیکی مانند اخذ عوارض تردد چه میزان با توسعه حمل و نقل عمومی تناسب دارد، افزود: این دو موضوع کاملا با هم تناسب دارند و در شرایط فعلی اقتصادی شهرداری خوب عمل کرده است.
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در خصوص برخی معایب طرح جدید ترافیک مانند عدم امکان استفاده ساکنین ساختمان‌های چند طبقه داخل محدوده طرح ترافیک که دارای یک پلاک ثبتی هستند، ولی نمی‌توانند به تعداد خانواده‌هایی که داخل آن ساختمان هستند برای خودرویشان از تسهیلات ۵۰ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که چرا پیش از تصویب و اجرای طرح این مشکل را حل نکردید، بیان کرد: در خیلی از موضوعات به دلیل اینکه محدودیت ایجاد می‌شود کار‌های پیشگیرانه سخت است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در ۶ ماهه آتی مشکل آن دسته از ساکنین محدوده طرح ترافیک که به صورت چند خانوار در یک ساختمان ساکن هستند و به دلیل برخورداری از یک پلاک ثبتی نمی‌توانند همگی برای خودرو‌هایشان تسهیلات دریافت کنند را حل کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به موضوع کاهش آلودگی هوای تهران و ترافیک ورود کنند، خاطرنشان کرد: اداره کلان‌شهر‌ها پیچیده است و هر کاری که برای حل معضلات بخواهیم انجام دهیم زمان می‌برد.
 
انتهای پیام/

همه دستگاه‌ها باید به موضوع کاهش آلودگی هوای تهران و ترافیک ورود کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
همينجوري پيش بره چند سال ديگه كل تهران ميشه طرح ترافيك
آخرین اخبار