انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های علمی و صنعتی ایران

تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های علمی و صنعتی ایران در راستای تعاملات علمی، پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه صبح یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ که در محل دفتر ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های علمی و صنعتی ایران با هدف بهرمندی از امکانات و توانمندی‌های علمی و تخصصی بویژه در حوزه‌های کاربردی و فناوری و بهرمندی از امکانات متقابل در اجرای پروژ‌ها و طرح‌های مبتنی بر دانش و فناوری، ارزیابی اختراعات، نوآوری‌ها و تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات و استاندارد سازی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به امضای رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های صورت گرفته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای راه‌اندازی کسب کار و کارآفرینی دانشجویان و فارغ التحصلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

هدف از انعقاد تفاهم نامه‌ در  دانشگاه فنی و حرفه‌ای 

صالحی عمران ادامه داد: تفاهم نامه‌های صورت گرفته یکسال اخیر دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور اشتغال زایی، کارآفرینی و تجاری سازی صورت گرفته است که در این راستا می‌توان به تفاهم نامه منعقد شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مانند راه‌اندازی مراکز رشد و مراکز نوآوری و شکوفایی و توافق بامعاونت علمی فناوری ریاست جمهوری جهت راه اندازی مراکز نوآوری و حمایت کسب و کار که می‌تواند موجب تحول و کسب درآمدو تجاری سازی شود اشاره کرد.

در ادامه عشوری با اشاره به تاریخچه تاسیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: رسالت ما در سازمان حمایت از محققین و نوآوران دانشگاهی است و از سطح ایده به آزمایشگاه و صنعتی سازی و حمایت از طرح‌های نیمه صنعتی است.

فارغ التحصیلان دانشگاه  فنی و حرفه‌ای تاثیر بالایی در ضریب اشتغال خواهند داشت

وی گفت: رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هفت پژوهشکده مستقر در سازمان تطابق داشته و فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌تواند تاثیر بالایی در ضریب اشتغال داشته باشند.

عشوری با اشاره به جشنواره خوارزمی گفت: متولی جشنواره خوارزمی به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره علمی کشور سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی است و پیشنهاد اضافه نمودن بخش مهارتی با حضور دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در پایان ضمن دعوت از ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواستار بازدید از سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران و شرکت‌های فناور مستقر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار