وزیر بهداشت:

واگن سلامت را نباید به لوکوموتیو سیاست بست/ با بنگاه‌داری مخالفیم/ شرکت‌های دولتی گوساله‌های استخوانی هستند که نمی‌توان آن‌ها را سر برید

نمکی گفت: به شرکت‌داری معتقد نیستم، نباید رقیب بخش خصوصی باشیم و بنگاه‌داری کنیم چرا که بنگاه‌داری با سیاست دولت و برنامه ششم توسعه مغایر است.

با شرکت داری و بنگاه‌داری در وزارت بهداشت مخالف هستم/ شرکت‌های دولتی گوساله‌های استخوانی هستند که نمی‌توان آن‌ها را سر بریدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: من روزی که به وزارت بهداشت آمدم آمدن با میل نبود، اما نیل به خدمت گزاری من را به این میدان در مشکل کشاند و یکی از اعتقادات من این بود که معاونان را ابقا کنم و حتی به این کار من انتقاداتی زیادی وارد شد.

به هر دستگاهی که می‌روم با خودم نیرویی نمی‌برم

وی ادامه داد: من هیچ وقت واگن دستگاهی را که در آن کار می‌کردم به لوکوموتیو سیاست متصل نکردم، همچنین به هر دستگاهی که می‌روم با خودم نیرویی نمی‌برم، زیرا معتقدم بدنه کارشناسی آن فضا صداقت و تجربه دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی گفت: دکتر صدر السادات را از زمان مراجعه وی به برنامه و بودجه می‌شناسم، من در سازمان برنامه و بودجه ٩٠ درصد بودجه کشور را اداره می‌کردم و از عملکرد تمامی دستگاه‌ها آگاه بودم.

نمکی گفت: سیاست‌زدگی آفتی مخرب است که ما را به جایگاه‌های ناخوش و سیاه‌چاله‌های تاریک خواهد انداخت و معتقدم نیرو‌هایی که در پست‌های خود خدمت‌رسانی می‌کنند تجربه و سلیقه کافی در کارهایشان ندارند.

وی با اشاره به برخی تکالیفی که در حکم معاون توسعه و مدیریت جدید وزارت بهداشت عنوان کرده است، گفت: دکتر تقوی‌نژاد از نیرو‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی است و با وجود اینکه چند پست وزارتی به ایشان پیشنهاد داده شده بود و نپذیرفته بودند با روی باز برای همکاری با ما اعلام آمادگی کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: سال آینده سالی سخت است و اگرچه این مملکت سختی‌های فراوانی طی کرده، اما سخت‌ترین سال از نظر اقتصادی، سال ۹۸ است و من که مدیر نفت ۷ دلاری هستم و در دوران جنگ پست مدیریتی داشتم، فکر می‌کنم که سال آینده از نظر اقتصادی بسیار دشوار خواهد بود.

نمکی تأکید کرد: ما به حرمت خون شهدا و پاسداران مظلوم در سیستان و بلوچستان بر تحریم‌های فائق خواهیم شد و همه ما باید کمربند‌ها را ببندیم تا از تحریم‌ها عبور کنیم.

وی گفت: اینکه در شرایط پول زیاد مدیر قابل قبولی باشیم، هنر نیست و مدیریت در شرایط سخت هنر است.

وزیر بهداشت گفت: درست است که سال سختی در پیش داریم، اما در کشور انسان‌های بزرگی داریم که با هیچ چیز نمی‌توان آن‌ها را عوض کرد.

از معیشت پرسنل و نیروی انسانی وزارت بهداشت غفلت نکنید

نمکی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خواسته من از معاون توسعه و مدیریت این است که از معیشت پرسنل و نیروی انسانی وزارت بهداشت غفلت نکند، گفت: کارکنان حوزه سلامت نباید مشکل معیشت داشته باشند و مورد هجمه دستگاه‌های دیگر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دومین تکلیف من به معاون توسعه و مدیریت شفاف عمل کردن است، گفت: ما باید شفاف عمل کنیم و نگذاریم در ذهن افرادی خارج از حوزه سلامت نقطه کوری وجود داشته باشد.

به شرکت‌داری اعتقاد ندارم

وزیر بهداشت تأکید کرد: به شرکت‌داری معتقد نیستم، ما نباید رقیب بخش خصوصی باشیم و بنگاه‌داری کنیم چرا که بنگاه‌داری با سیاست دولت و برنامه ششم توسعه مغایر است.

نمکی افزود: شرکت‌هایی که بتوانیم واگذار می‌کنیم و عطای آن‌ها را به لقایشان خواهیم بخشید.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات من در سازمان برنامه و بودجه شرکت‌های دولتی بود که وزنه‌های پای دولت محسوب می‌شوند، این شرکت‌ها گوساله‌های استخوانی هستند که نمی‌توان آن‌ها را به کشتارگاه فرستاد و سر برید و از طرفی نمی‌توان آن‌ها را برای شیردهی نگه داشت.

وزیر بهداشت افزود: ما باید در وزارت بهداشت وزنه‌ها را از پای خود باز کنیم، زمانی سازمان‌های منطقه‌ای در دانشگاه‌ها ادغام کردیم و روسا به کار عمرانی پرداختند و آموزش و پژوهش مغفول ماند.

نمکی گفت: درباره تغییر ساختار معتقدم که باید ساختار را تغییر دهیم، اما وقت زیادی نداریم چرا که کار‌های به جای مانده زیادی داریم و وقتی برای شخم زدن بیش از حد نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار