خوشحالی مردم از بازشدن دریچه سد زنوک

بسته شدن دریچه سد زنوک که چند روز گذشته باعث نگرانی مردم روستا‌های کاریزنو، فتح آباد و فریز شده بود با همکاری جهاد کشاورزی و فرماندار خوسف برطرف شد.

قریشی فریز رئیس شورای روستای فریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت : همه ساله به منظور تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از خشک شدن‌ها دریچه سد زنوک از ابتدای آذر ماه تا ۲۰ اسفندماه باز می‌شود.

وی افزود : در پی بارندگی‌های رگباری بهمن ماه اهالی روستای زنوک در پایین دست سد قرار گرفته است برای جلوگیری از آسیب سیلاب دریچه سد را بسته و مانع ورود آب به روستاهای پایین‌تر شدند که شکایت اهالی آن را درپی داشت.

قریشی فریز گفت :  باز بودن دریچه در بازه آذر تا اسفند باعث افزایش سطح آب قنوات در فرودین و اردیبهشت ماه می‌شود که نیاز کشاورزان را برطرف میکند.

رئیس شورای فریز افزود :  بند‌های که در مسیر عبور آب های سد هستند با نفوذ آب در این فصل سال و حاصلخیزشدن زمین ، کشاورزان می‌توانند در تابستان این بند‌ها زیر کشت دیم قرار می‌گیرد.

امید است با پیشنهاداتی همچنون پیشنهاد فرماندار مبنی بر لوله کشی و قرار دادن شیرفلکه در پایین سد هم امنیت جانی و مالی اهالی زنوک و هم حق آبه روستا‌های پایبن‌تر تامین شود.

انتهای پیام/ک

گلایه اهالی 3روستا  از بسته شدن سد زنوک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آتنا
۲۲:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جای تاسف داره ک از هدررفتن آب خوشحال باشن واقعا ک......
آخرین اخبار