شیراز میزبان مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان

هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان با حضور ۱۱ استان کشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیرموسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: در این دوره از مسابقات ۲۲۸ شرکت‌کننده از ۶۵ شعبه و مرکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان و در رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۱۷۲ شرکت‌کننده خواهر و ۵۶ شرکت‌کننده برادر حضور دارند، افزود: رشته‌های حفظ ۵ جزء و ۱۰ جزء با ۳۷ شرکت کننده بیشترین استقبال را در بخش خواهران داشته است و در بخش برادران نیز رشته حفظ یک جزء با ۱۸ شرکت کننده شلوغ‌ترین رشته بوده است.

شاهسونی ادامه داد: با توجه به تمرکز اکثر شعب و مراکز شبانه‌روزی بیت الاحزان در استان فارس، این استان بیشترین شرکت کننده را با اعزام ۱۷۲ نفر به مسابقات دارد و شهر استهبان که ۳ مرکز شبانه‌روزی، حوزه علمیه قرآن محور و ۱۴ شعبه مؤسسه را در خود جای داده است با ۳۴ نفر، بیشترین شرکت کننده را به مسابقات اعزام می‌کند.

وی با بیان اینکه در میان شعب بیت الاحزان نیز شعبه سروستان با ۱۱ شرکت کننده، بیشترین نماینده را به این دوره از مسابقات اعزام کرده است، افزود: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار می‌شود و سه نفر برتر هر رشته با اهدای جوایز و تقدیرنامه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرموسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) تصریح کرد: مرحله سطح شعبه مسابقات آذر ماه و مرحله شهرستان نیز دی‌ماه سال جاری در میان برگزیدگان شعب، برگزار شد و مرحله نهایی نیز با حضور برگزیدگان مرحله شهرستان و مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

برگزاری مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان در شیراز

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار