قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد؛

عزم جدی آستان قدس رضوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سرخس و چناران

عزم جدی آستان قدس رضوی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سرخس و چنارانقائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای مشارکت در طرح‌های توسعه اقتصادی استان اعلام کرده و در شهر‌های سرخس و چناران به عنوان معین برای تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهد کرد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید رضا فاطمی امین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در همایش تبیین نحوه فعالیت معین‌های اقتصادی استان که با حضور استاندار خراسان رضوی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب کلیدواژه تمدن نوین اسلامی را مطرح فرمودند که بحث بسیار جدی و مهمی است و ناظر بر مسایل فعلی جامعه است.

وی تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و ساز و کار‌ها در کشور ما مبتنی بر اصول و‌مبانی ارزشی ما نیست و بایستی در این زمینه کار‌های جدی صورت پذیرد.

فاطمی امین گفت: برنامه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی بنا بر تاکیدات تولیت معزز این آستان نورانی مبتنی بر افزایش بهره وری و اصلاح فرآیند‌های موجود متمرکز شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با برشمردن مهمترین چالش‌های اقتصادی کشور اظهار داشت: شرایط و ضوابط، قوانین و مقررات، فرآیند‌ها و سازکار‌ها و ساختار‌های اداری و منابع انسانی به عنوان محوری‌ترین عوامل توسعه پایدار نیازمند بازنگری و بازطراحی است.

وی گفت: اصلاح نهادی به عنوان تغییر در عواملی که اشاره شد باعث شده که بسیاری از کشور‌های موفق در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی گوی سبقت را از دیگر کشور‌ها بربایند.

فاطمی امین با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های میان بخشی و هم افزایی بسیاری از معضلات اقتصادی کشور قابل حل است، ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان نهادی که مهمترین ماموریتش در حوزه‌های فرهنگی، زائر و زیارت تعریف شده و درآمد‌های موقوفاتی نیز برای همین مهم هزینه می‌شود، برنامه ریزی و اقدامات متنوعی را برای بهبود وضعیت اقتصادی موجود انجام داده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: رویکرد ما در دوره جدید مبتنی بر تقویت زیرساخت‌های تولید متمرکز با کاهش تصدی گری متمرکز شده و موسساتی نظیر مدیریت زنجیره تامین رضوی، شبکه بازار و کیفیت رضوی نیز با همین هدف تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهیم کرد در سال آینده با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های مجموعه و هم افزایی با سایر بخش‌ها ۱۰ درصد نیاز گوشت کشور را تامین کنیم و برای تحقق این موضوع گام‌های خوبی برداشته شده است.

فاطمی امین گفت: آستان قدس رضوی خود را ملزم به مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی استان می‌داند و در شهرستان‌های سرخس و چناران با جدیت در حوزه‌های اشتغال و رفع محرومیت در حال تلاش است.

انتهای پیام // ف. م
 

برگزاری همایش تبیین نحوه فعالیت معین‌های اقتصادی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.