واکنش جالب کودک مبتلا به کوررنگی به دیدن رنگ برای اولین بار +فیلم

واکنش یک کودک مبتلا به کوررنگی به دیدن رنگ برای اولین بار سوژه رسانه ها شد.

 واکنش جالب کودک مبتلا به کورنگی به دیدن نخستین رنگ برای اولین بار + فیلم///به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئویی که به تازگی منتشر شده است واکنش یک کودک مبتلا به کوررنگی را که برای نخستین بار موفق به دیدن رنگ شده است، به تصویر می‌کشد. در این ویدئو که با کمک دوربین تلفن همراه و توسط یکی از همکلاسی‌های این کودک تهیه شده است هیجان این کودک را حین دیدن نخستین رنگ نشان می‌دهد.

«تیلور موهر»، دانش آموز ۱۱ ساله یکی از مدارس ایالت کلرادوی آمریکا با کمک یک عینک مخصوص که توسط همکلاسی هایش برای او تهیه شده بود موفق به دیدن نخستین رنگ شد. همکلاسی های تیلور با تهیه و خرید این عینک دوست خود را در کلاس غافلگیر کردند.

در این ویدئو مشاهده می‌شود که تیلور بعد از استفاده از عینک و نگاه کردن به اطراف به همکلاسی هایش می‌گوید که اکنون قادر به دیدن است. در این لحظه هنگامی که یکی از همکلاسی‌های این کودک از او سوال می‌کند که آیا اکنون قادر به دیدن است او در جواب می‌گوید: "بله ".

این دانش آموز در گفتگو با Denver۷ گفت که او پس از زن عینک به چشمانش دچار هیجان و شوک شد. تیلور در این باره گفت:: " واقعا اتفاقی را که برایم رخ داد را نمی‌توانم باور کنم. من حالا می‌توانم چیز‌هایی را ببینم که پیشتر نمی‌توانستم به آن‌ها فکر کنم یا آن‌ها را تصور کنم. من حالا قدر این موهبت بزرگ را که نخستین بار قادر به دیدن شدم می‌دانم."

گفتنی است؛ کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگها نمی‌باشد. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند.کوررنگی انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین آن‌ها عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز از یکدیگر است.

انتهای پیام/

غافلگیر شدن کودک مبتلا به کوررنگی توسط همکلاسی هایش!

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تازه فهميد دنيا زيباتر از اونيه كه قابل وصف باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خدایا به خاطر نعمت سلامتی که به ما دادی ازت ممنونیم.
شاید وضع مالیمون خیلی خوب نباشه، شاید فشار زندگی بعضی وقتها زیاد میشه، شاید بعضی وقتها مسئولین مردم رو یادشون میره، ولی......
ولی خدایی داریم که هیچ وقت مخلوقات خودش رو یادش نمی ره، اون حواسش به همه چیز هست.
خدا خیلی نوکرتیم. دمت گرم بابت نعمتهایی که دادی و ما حواسمون نیست. اگه ما کوتاهی می کنیم تو به بزرگی و جبروت خودت ما رو ببخش. هوامون رو داشته باش.
اگه توی این بازار پر زرق و برق دنیا، تو رو فراموش کردیم، تو هیچوقت ما رو فراموش نکن.
دوست دارم خدای مهربون خودم
آخرین اخبار