فرماندار قم

اعزام پنج هزار دانش آموز به اردو‌های جهادی

سیار با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد برگزار و مواردی از جمله فعالیت ۷۵۰ راوی دفاع مقدس، تحول ۲۰۰ تن از مسافران مناطق جنگی و اعزام پنج هزار دانش آموز به اردو‌های جهادی از سوی اعضا مطرح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، رضا سیار فرماندار قم در این جلسه گفت: دستگاه‌های عضو ستاد راهیان نور باید در اعزام، اسکان و پذیرایی از زائران مناطق عملیاتی هم افزایی داشته باشند و درخواست داریم از تمام امکانات برای برگزاری هر چه باشکوه این اردو‌ها استفاده نمایند.

وی افزود: سازمان‌هایی که سال‌های قبل عملکرد مثبتی داشته و در اعزام کاروان‌های راهیان نور همکاری‌های لازم را مبذول نمودند، قدردانی می‌نماییم و از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار داریم تمام امکانات خود را به کار گیرند.

سیار ادامه داد: بعضی دستگاه‌ها بیش از انتظار و بلافاصله پشتیبانی از اردو‌های راهیان نور را انجام می‌دهند که در این راستا از شرکت‌های گاز، برق، آب و فاضلاب، بخشداری ها، شهرداری، ورزش و جوانان تشکر می‌نماییم.

دیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز گفت: این استان، معین خدمات رسانی به زائران در یادمان‌های فکه در جنوب کشور و شهیدان زین الدین در منطقه سردشت می‌باشد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را برای تامین زیرساخت‌ها انجام می‌دهند.

سرهنگ احمد حسینی افزود: باید حسینیه‌ای با ظرفیت ۱۰ هزار تن در منطقه فکه ساخته شود که این کار به عهده وزارت نیرو می‌باشد و مهمترین پشتیبانی قم احداث پارکینگ، سایبان، محوطه سازی، تامین امکانات و تجهیزات است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در سند ملی راهیان نور، گفت: این سند به تصویب ستاد مرکزی راهیان نور مستند به اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همه استان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد:با توجه به مفاد این سند، مقرر شد متناسب با حوزه اختیار و سطح جغرافیایی استان، برش استانی تهیه شود.

حسینی ادامه داد: متناسب با حوزه اختیار سازمان‌ها و تجربه سال‌های گذشته، وظایفی بر مبنای سند ملی به عنوان وظایف عمومی همه سازمان‌ها دیده شده و وظایف اختصاصی نیز برای آنان لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: در این سند خدمات رسانی به زائران در ۵۶ یادمان، بین استان‌های مختلف تقسیم شده است بیش از ۷۵۰ راوی در استان قم وجود دارد که چند دوره آموزشی نیز گذرانده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم افزود: حدود ۲۰۰ نفر از افرادی که دربازدید از مناطق عملیاتی متحول شده اند، شناسایی و ۳۰ تَن از آن‌ها برای مصاحبه اعلام آمادگی نموده اند که فیلم‌های مستندی در این زمینه ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: در سال تحصیلی جاری پنج هزار و ۹۴ دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام شده اند که از سهمیه اختصاصی به این استان بیشتر است.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۲۹ دانش آموز پسر در قالب ۵۹ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار و ۴۶۵ دانش آموز دختر در قالب ۵۴ دستگاه اتوبوس بوده است.

وی با بیان این که اعزام این تعداد دانش آموز کار بسیار سنگین و مهمی است، ادامه داد: با وجود این که باید اتوبوس‌های اعزامی را آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ همراهی نمایند، در بعضی از این اعزام‌ها یک آمبولانس نیز در کنار اتوبوس‌ها نیست.

وی افزود: باید آموزش و پرورش از نظر حمایت‌های بهداشتی و همچنین تامین بودجه یاری شود تا برنامه اردوی راهیان نور در سال‌های آینده با کیفیت بهتری برگزار شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز دراین جلسه گفت: دوره‌های آموزشی مختلفی برای روحانیون به عنوان مبلغان همراه کاروان‌های راهیان نور برگزار شده و برای تشویق و ترغیب مردم در مساجد نیز فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی افزود: در راستای فعالیت‌های جهادی و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت مساجد اقدامات خوبی انجام داده و تاکنون با محوریت پنج مسجد اصلی و شبکه‌ای با بیش از ۶۰ مسجد، این اقدامات در حال پیگیری است.

انتهای پیام /الف

از ۷۵۰ راوی درقم تا تحول ۲۰۰ مسافر مناطق جنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.