مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری بین قم و سایر استان‌های کشور

مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت:تفاهم‌نامه همکاری توسعه گردشگری بین استان قم و سایر استان‌های کشور منعقد می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه توسعه گردشگری میان قم و سایر استان‌های کشور به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمید یزدانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: تفاهم‌نامه همکاری توسعه گردشگری در راستای هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت‌های و توانمندی‌های مشترک ما بین استان قم و سایر استان‌های کشور تفاهم نامه همکاری منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران موفق شدیم با استان‌های سمنان، مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، چهارمحال و بختیاری، تهران، لرستان، البرز و استان قزوین تفاهم نامه گردشگری امضا کنیم و به مرور با سایر استان‌ها نیز این تفاهم نامه منعقد خواهد شد.

یزدانی افزود: این تفاهم نامه در ۱۰ بند تهیه شده است و شامل مواردی مانند، برگزاری جشنواره، برپایی نمایشگاه، برگزاری تور‌های مشترک، تهیه و چاپ اقلام تبلیغاتی، افزایش تعاملات بخش‌های خصوصی گردشگری در حوزه فعالیت‌های آموزشی، تشکیل گروه‌های بازاریابی دولتی و خصوصی و برگزاری همایش‌های فرصت‌های سرمایه گذاری است و قابلیت گسترش مولود در حین اجراء را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: دستیابی به افکار عمومی و راهکار‌های مسئولین استان‌ها این محور برای رونق گردشگری، کاهش انتظارات از دولت و کمک به بخش خصوصی برای هتل‌سازی و غیره از دیگر فرآیند این تفاهم‌نامه برای احیای  پتانسیل‌های موجود در کشور است.

یزدانی گفت: هماهنگی و ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، ارائه برنامه مدون برای افزایش گردشگری خارجی، حضور در نمایشگاه‌های کشور‌های هدف از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری قم خاطر نشان کرد: استان قم دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف و متفاوت در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری است که در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه‌ها از این ظرفیت‌ها نتیجه مطلوب تری در زمینه گردشگری محقق می‌شود.

انتهای پیام/ش

توسعه گردشگری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار