افتتاح پروژه آبرسانی به جبالبارز با حضور وزیر نیرو

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:پروژه آبرسانی به شهر جبالبارز به بهره برداری رسید.

حدود ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب آشامیدنی اسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی شهر جبالبارز در جیرفت گفت: آنچه که تا کنون انجام داده ایم در مقایسه با حد و شایستگی هموطنان  و فدا کاری‌ها و ایثار مردم مقدار زیادی نیست و ما باید تاجایی که امکانات اجازه می‌دهد با همکاری بیشتر برای مردم قدم برداریم.

وی تصریح کرد: اگر میدان مقایسه را تغیر دهیم در همه دنیا با توجه به همه منابعی که در دهه‌های اخیر وجود داشته از هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۱۵ نفر دسترسی به الکتریسیته ندارند از هر ده نفر یک نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارد.

اردکانیان تصریح کرد: بدانیم همانگونه که خداوند به پیامبر می‌فرمایند نعمت‌هایی که خدواند به تو داده است را حدیث کن و بگو چرا که در این گفتن حکمت بالایی وجود دارد و این فزونی نعمت است و در این راستا وزارت نیرو در استان کرمان ۱۴۷ پروژه آبرسانی و برقرسانی در دست اجرا دارد و امیدواریم با دلسوزی‌ها و نظارت‌های نمایندگان در مجلس انگیزه لازم را ایجاد و زودتر به بهره برداری برسند.

وی افزود :در بحث برقرسانی  ۹ پروژه عملیات اجرایی انجام می‌شود، در بحث آب ۴ پروژه به بهره برداری میرسد و همچنین آبرسانی به ۴۵ روستا انجام خواهدشد.

اردکانیان افزود: در سال ۹۸ منابع خوبی برای آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده است و ان شالله با برنامه ریزی  مشکلات را رسیدگی و به حداقل خواهیم رساند.

احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت در مراسم افتتاح پروژه آب جبالبارز در این شهرستان گفت:علارغم همه محدودیت‌ها مدیریت جهادی وزارت نیرو در جنوب نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: روستای فاقد برق بالای بیست خانوار نداریم و طی  سه ماه ۲۷۴ ترانسفورماتور نصب شد.

امنین روش  افزود: اما حدود ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب آشامیدنی هستند ودر بحث آب شهری منبع پایداری در جیرفت  وجود ندارد.

وی کفت: در پایان سال ۸۴ تعیین تکلیف شدن چاه‌های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت و ۱۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز پلمب شد.

فرماندار جیرفت خواستار تامین اعتبار مورد نیاز در بازسازی شبکه‌های آب رسانی شهرستان جیرفت شد.

طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت:پروژه آبرسانی به شهر جبالبارز با جمعیت ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به طول ۳۲ کیلومتر و مخزن ذخیره آب پنج هزار متر مکعب و ظرفیت تامین آب ۴۰ لیتر برثانیه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود:تامین آب این پروژه بویسله ۲ حلقه چاه از حاشیه رودخانه شور انجام می‌شود.

طاهری گفت:فاضلاب مسکن مهر جیرفت درسه ماهه اول سال ۹۸ به بهره برداری میرسد.

فدایی استاندار کرمان نیز با  اشاره به اینکه  در استان کرمان در بحث آب مشکل فراوانی داریم  و باید مدیریت شود که نیاز به تصمیم گیری دارد تصریح کرد :در بعضی از شهر‌ها مشکل آبرسانی داریم و شهر کرمان از محدود شهر‌های مراکز استان است که مشکل آب دارد.

وی افزود: تامین آب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت در لایحه بودجه نیست باید از ماده ۱۰ و ۱۲ استفاده کنیم.

کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت:در حوزه آب روستایی ۲۲۰ روستا در جیرفت فاقد آب هستند و اگر پنج منطقه دیگر برق رسانی شود کل روستا‌های ما برق دار می‌شوند.

وی تصریح کرد: سه رودخانه فصلی و اصلی داریم ۶ هزار حلقه چاه غیر مجاز در جیرفت و عنبرآباد و ۱۲ هزار حلقه چاه در کل جنوب دستور دهید حق آبه‌های مردم داده شود.

کمالی پور افزود: در بحث تعرفه برق با مشکل مواجه هستیم  و باید کنترل و نظارت شود همچنین می توانیم با انتقال آب از خلیج فارس به شمال کرمان دغدغه انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل رود به کرمان  را رفع کنیم.

انتهای پیام/ی

افتتاح طرح های آبرسانی به جنوب کرمان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار