فارغ التحصیلان یزدی در دانشگاه‌های کشور جایگاه ویژه ای دارند

رئیس اسبق دانشگاه یزد با اشاره به پیشتازی یزد در علم و دانش در سال‌های متمادی، گفت: فارغ التحصیلان مدارس یزد گوی سبقت در قبولی دانشگاه‌ها را ربودند.

فارغ التحصیلان یزدی در دانشگاه‌های کشور جایگاه ویژه ای دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، جلیل شاهی رئیس اسبق دانشگاه یزد و استاد دانشگاه در مراسم سی امین سال تاسیس دانشگاه یزد گفت: در سال‌های اخیر فارغ التحصیلان مدارس یزد گوی سبقت در قبولی دانشگاه‌ها را ربودند و جایگاه ویژه‌ای در قبولی دانشگاه‌ها پیدا کردند.

وی افزود: روند توسعه و پیشرفت دانشگاه به چشم می خورد و دانشگاه یزد یکی از دانشگاه‌هایی است که بعد از انقلاب تاسیس شده و توانسته از بین دانشگاه‌های بعد از انقلاب جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

رئیس اسبق دانشگاه یزد ادامه داد: موفقیت‌های دانشگاه یزد دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن مردم این شهر هستند.

استان یزد قطب دانشگاهی کشور است

وی بیان کرد: استان یزد به عنوان قطب دانشگاهی کشور و با امکانات بالقوه‌ای که در دانشگاه‌های این شهر به ویژه دانشگاه یزد وجود دارد می‌تواند سهم قابل توجهی از دانشجویان را به خود اختصاص دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهر یزد به علت کم آبی در حال از بین رفتن است که دور اه حل برای این مشکل وجود دارد یکی تغییر و اصلاح سیاست‌ها و دیگری انتقال آب از دریا است.

شاهی اضافه کرد: گسترش و توجه بیش از پیش به گردشگری، توسعه صنایع کم ابخواه و تربیت نیروی انسانی برای کشور در سطح ملی و بین المللی می‌تواند در رفع مشکلات از جمله کم آبی موثر باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار