مدیر کل دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی بهداشت جهانی:

ایران تجربه حذف بیماری نابینا کننده تراخم را با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذارد

المنظری گفت: باید در کنار تلاش برای مقابله با دیگر بیماری‌ها، تجربه‌های خود را درباره تراخم با کشور‌های منطقه به اشتراک بگذارید.

ایران تجربه خود در حذف بیماری نابینا کننده تراخم با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد المنظری مدیر کل دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در مراسم اعطای گواهی حذف بیماری چشمی تراخم در جمهوری اسلامی ایران که در بیمارستان فارابی برگزار شد، در پیامی ویدیویی حذف بیماری تراخم چشمی را تبریک گفت و اظهار کرد: من می‌خواهم به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر از بین بردن بیماری چشمی تراخم به عنوان یک معضل سلامت عمومی تبریک بگویم، تراخم یک بیماری چشمی نگران کننده در منطقه مدیترانه شرقی در چند دهه اخیر بوده و ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی میزان شیوع این بیماری را کاهش داده است، اما این بیماری هنوز در برخی بخش‌های منطقه وجود دارد.

وی افزود: تراخم همچنان یکی از علل اصلی نابینایی قابل پیشگیری و جداسازی غیر ضروری بوده و جمهوری اسلامی ایران از طریق گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه مداخلات پزشکی موثر و ارتقای سلامت، تعهد سیاسی بالا، همکاری بین بخش‌ها، مشارکت اجتماعی، سرمایه‌گذاری کافی و تقویت سیستم بهداشتی از جمله کشور‌های پیشگام در برخورد با این معضل بهداشتی بوده که همگی به از بین بردن تراخم در کشور کمک کرده و این یک نمونه و سرمشق واقعی از دستیابی به سلامتی برای همه از طریق مشارکت همگانی است.

مدیر کل دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این دستاورد در جمهوری اسلامی ایران این بوده که با ارائه خدمات و رسیدگی به مردم بدون در نظر گرفتن اصالت نجات یا شرایط تابعیت آن‌ها اطمینان حاصل شده که هیچ از قلم نیفتد.

وی ادامه داد: این رویکرد یک جا با همکاری بین مرزی در امر سلامت برای کنترل یا از بین بردن بسیاری از بیماری‌ها در منطقه ماست که خانه تعدادی زیادی پناهنده و جمعیت آواره داخلی است بسیار حیاتی به شمار می‌رود.

مدیر کل دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: من می‌خواهم متخصصان سلامت عمومی ایران را تشویق کنم تا همینطور که در حال گسترش تلاش برای از بین بردن سایر بیماری‌ها هستند که جمعیت آسیب‌پذیر و محروم را تهدید می‌کند تجربه‌های خود را نیز با دیگر کشور‌ها در منطقه به اشتراک بگذارند.

وی یادآوری کرد: بار دیگر اجازه دهید به خاطر دستاورد حذف تراخم به مردم ایران تبریک بگویم و این اطمینان را بدهم که به حمایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکای آن به تلاش‌های آن‌ها برای ارتقای سلامت عمومی ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

موفقیت ایران در از بین بردن تراخم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.