عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیشنهاد تعرفه ۳۰ درصدی نظام پزشکی در سال ۹۸/ تعرفه پزشکان با تورم همخوانی ندارد

قشلاقی گفت: تعرفه پزشکان متناسب با تورم جامعه نیست و سازمان نظام پزشکی پیشنهاد تعرفه ۳۰ درصدی را داده است.

پیشنهاد تعرفه 30 درصدی سازمان نظام پزشکی در سال 98 / متناسب نبودن تعرفه با تورم عمومی کشورقشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه تعرفه پزشکان متناسب با تورم کشور نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی به ویژه برای مراکز درمانی، آزمایشگاهی و مراکز تصویربرداری شده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در حال حاضر قیمت اقامت یک شب در هتل بالاتر از بستری شدن در بیمارستان است، این مسئله در حالی است که در بیمارستان تمام کادر پزشکی و پرسنل برای درمان عارضه‌ بیماران در خدمت آنها هستند.

وی بیان کرد: در حوزه ملزومات مصرفی و تجهیزات بیمارستانی قیمت‌ تجهیزات  چندین برابر شده، اما خدمات پزشکی در حدود ۲ سال است که تقریباً ثابت مانده است و این در حالی است که گروه زحمتکش و خادم با ایثارگری به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارزشمند را ارائه می‌کنند.

قشلاقی تأکید کرد: متناسب نبودن تعرفه‌ها با تورم کشور به نوعی عدالت اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ در سالیان گذشته تعرفه بخش‌های دولتی و خصوصی بین سازمان‌های مختلف تقسیم‌بندی شده بود، تعرفه بخش دولتی به وسیله شورای عالی بیمه و بخش خصوصی به وسیله سازمان نظام پزشکی تعیین می‌شد و پس از تصویب در هیئت دولت این تعرفه‌ها اجرا می‌شد.

وی افزود: در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه تعیین تعرفه بخش خصوصی از سازمان نظام پزشکی گرفته شده و این در حالی است که بر اساس قانون تصویب شده سال ۸۴، تعرفه بخش خصوصی باید به وسیله سازمان نظام پزشکی تعیین شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: بر اساس قانون، خریدار خدمت نمی‌تواند برای تولیدکننده خدمت نرخ تعیین کند به همین دلیل سازمان نظام پزشکی باید با تعیین تعرفه بخش خصوصی عدالت اجتماعی را در جامعه حفظ کند.

قشلاقی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به نوعی خود ذی‌النفع محسوب می‌شود، بیان کرد: سازمان نظام پزشکی برای سال ۹۸ تعرفه ۳۰ درصدی را پیشنهاد داده است، زیرا کارشناسان این سازمان معتقدند که تعرفه کمتر از ۳۰ درصد متناسب با تورم کشور و افزایش چند برابری کالا‌ها و ملزومات مصرفی پزشکی نیست.

وی یادآوری کرد: بر اساس شنیده‌ها شورای عالی بیمه قصد دارد تعرفه ۱۵ درصدی را برای سال ۹۸ به هیئت دولت و مجلس پیشنهاد دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۶:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
اخه فقط پزشکان بقیه ادم نیستند
چه جوریه برای ما قرار۲۰ درصد باشه اما واسه پزشکان ۳۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا بدلیل همین عدم درک کردن هست
آخرین اخبار