محقق و نویسنده کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی گفت: جلد دوم کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی به بیوگرافی و زندگی ورزشی بیش از ۱۳۰۰ از ورزشکاران مدال آور استان می‌پردازد.

جلد دوم کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی آماده چاپ شد/ دایره المعارفی برای ورزش استانحسن باغبان محقق و نویسنده کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با  با بیان اینکه این دایره المعارف، انگیزه‌ای برای ورزشکاران استان است و می‌تواند نام مدال آوران استان و نام خراسان بزرگ را به عنوان مهد ورزش ایران معرفی کند گفت: از سال ۷۳ تا سال ۷۹ با تحقیق و مصاحبه‌های بسیار به گردآوری اطلاعات برای نوشتن کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی پرداختم که جلد دوم آن به زودی به چاپ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این کتاب به بیوگرافی و زندگی ورزشی بیش از ۱۳۰۰ از ورزشکاران استان پرداخته می‌شود افزود: در این کتاب با مصاحبه با ورزشکاران استان با محور‌هایی همچون بیوگرافی، روند قهرمانی و مصاحبه با مربیان آن‌ها و جمع آوری تصاویر ورزشی سعی برآن داشتم تا کتابی جامع را از تمامی ورزشکاران استان، حتی جانبازان، معلولین و بیماری‌های خاص که در مسابقات قهرمانی کشوری مدال آور بوده اند گردآوری کنم.

محقق و نویسنده کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی با اشاره به اینکه این دایره المعارف به عنوان مرجعی برای تاریخ ورزش استان است تصریح کرد: در این کتاب علاوه بر اینکه به زندگی ورزشی ورزشکاران مدال آور می‌پردازد به بیان مطالبی همچون حوادث ورزشی، ورزش در گذشته، مربیان، سرپرستان، پزشکان، حامیان و واقفان، همراه با تصاویراشاره می‌کند.

باغبان با اشاره به اینکه جلد سوم نیز آماده چاپ است اظهار داشت: در صورت حمایت مسئولین تلاش می‌کنم که این دایرالمعارف را تا ۱۵ جلد گردآوری و چاپ نمایم تا در راستای ورزش استان گام مفیدی برداشته باشم.

همچنین از محقق و نویسنده کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی در سال گذشته کتابی با عنوان " بیوگرافی شهدای ورزشکار خراسان رضوی" که به زندگی بیش از ۳۵۰ شهدای ورزشکارپرداخته شده است به چاپ رسید.

انتهای پیام// ز. م
 


کتاب دایره المعارف نامداران ورزش خراسان رضوی مرجعی برای تاریخ ورزش استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.