برگزاری کنفرانس ملی و بین‌المللی بازیهای رایانه ای در دانشگاه کاشان

چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازیهای رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها با حضور جمعی از متخصصان، پژوهشگران و علاقه مندان داخلی و خارجی در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

جواد سلیمی، دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی «بازیهای رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: آیین افتتاحیه با سخنرانی چهار استاد دانشگاه از کشور آلمان به عنوان سخنران ویژه این کنفرانس با موضوع تاثیرات بازی های رایانه ای در حوزه های اجتماعی بر افراد مختلف و فرهنگ بازی در کشورهای مختلف برگزار شد.

وی کاربردهای آموزشی، درمانی، تبلیغاتی، فرهنگی سازی، فناوری های مطرح در تولید و توسعه، تحلیل زیبا شناختی، هنری و هوش محاسباتی در بازی ها را به عنوان محورهای این همایش برشمرد و گفت: نگاه ویژه این دوره همایش، توانبخشی شناختی و بازی‌های رایانه‌ای است و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه نوین و کاربردی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

به گفته وی، این کنفرانس با هدف کمک به رشد و توسعه دانش و فناوری‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و انتقال آخرین تجارب و دستاوردهای پژوهشی علوم انسانی و هنری و صنعتی برگزار می شود.

دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی «بازیهای رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» ارائه مقالات، سخنرانی‌ پیشگامان حوزه بازی و برگزاری ۸ نشست تخصصی به صورت همزمان در حوزه های علوم انسانی، هنری و صنعتی شامل روان شناسی، مهندسی رایانه و فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم اجتماعی، هنر، پزشکی، آموزش و سایر علوم وابسته را از جمله برنامه های این کنفرانس ذکرکرد.

دکتر سلیمی، ارائه سه پنل تخصصی اشتراک تجربیات( با حضور چهار ایرانی که در شرکت های بازی سازی در خارج از کشور مشغول به کار هستند)، صادرات محتوای دیجیتال و پنل چالشهای سرمایه گذاری در حوزه بازی های رایانه ای را از دیگر برنامه‌های این کنفرانس یک روزه دانست و گفت: مقالات پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، آمریکا، فنلاند و عراق نیز در این همایش ارائه شد.

وی در پایان با اشاره به ارسال حدود 130 مقاله از زمان فراخوان به دبیرخانه این کنفرانس گفت: 77 مقاله از این تعداد برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شد که 48 مقاله به صورت شفاهی و 29 مقاله نیز به صورت پوستر با موضوعات مختلف ارائه شد.

 

انتهای پیام/م

 

کنفرانس ملی و بین‌المللی بازیهای رایانه ای در دانشگاه کاشان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.