هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس به پایان رسید/ تقدیر از برگزیدگان

مراسم اختتامیه هشتمین جایزه سینمایی ققنوس با حضور سینماگران برگزار شد.

برگزیدگان هشتمین جایزه سینمایی ققنوس معرفی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس با حضور هنرمندان، برخی از سینماگران و مخاطبان این جشنواره با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.

محمد کوچک دبیر این دوره از جشنواره روی صحنه آمد و ضمن خوش آمدگویی و خیرمقدم به حاضران بیان کرد: امسال با توجه به جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بنا بر این داشتیم که شور و شعف در بخش‌های مختلف ایجاد شود و اهدافمان را با این رویکرد پیش ببریم و خدا را شاکریم به بهترین شکل انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته عدالت اجتماعی را به عنوان کلید واژه برگزاری جشنواره در نظر گرفتیم امسال در بیانیه فیلم فجر از این سینما (عدالت اجتماعی) نام برده شد و امیدواریم در عمل هم رخ دهد. این اتفاق را مدیون تمام کسانی هستیم که برای رسیدن به این هدف تلاش بی‌شماری کردند.

کوچک تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که داشتیم اما این دوره نیز برگزار شد. در این راستا نقدهایی شنیدم که برخی منصفانه و تعدادی غیرمنصفانه است و باید به آن‌هایی‌ که گفتند این حرکت ما برای سینما مضر است بگویم منتظر بحث و گفتگو در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی و مجتبی فرآورده برای تقدیر از دکتر شاه حسینی به روی صحنه آمدند.

شاه حسینی بیان کرد: امثال بنده عادت نداریم از ما تجلیل بشود و دوست داریم تجلیل کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم کسانی که همیشه در این میدان هستند، مشغول باشند و از تولید فیلم 23 نفر تشکر و قدردانی می‌کنم.

رسانه برتر:  خبرگزاری تسنیم

منتقد برتر: علی الفت پور

 پس از آن حسین جودوی بیانیه هیات داوران هشتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس را قرائت کرد.

اولین فیلم برگزیده جایزه ققنوس: فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» 

دومین فیلم برگزیده جایزه ققنوس: فیلم سینمایی  «ماجرای نیمروز؛ ردّ خون»

هنرمند برتر جایزه سینمایی ققنوس: محمدحسین مهدویان

مهدی جعفری کارگردان فیلم «بیست و سه نفر»  ضمن تشکر از توجه به این فیلم بیان کرد:  این فیلم راجع به خودباوری همه ما ایرانی هاست و قصه این فیلم می تواند الگوی همیشگی ما باشد چون آدم های آن میراث دار یک فرهنگ و باور دینی بودند و از دل خطرات زیادی با یک همدلی به بهترین اتفاق رسیدند.

 محمدحسین مهدویان گفت: امیدوارم مردم فیلم را ببینند و دوست داشته باشند. ما به عشق دیدن مردم فیلم می‌سازیم و کسانی که دوست داشتند کمک کنند تا بهتر دیده شود.

گفتنی است چهار فیلم انتخابی هیات داوران این دوره ماجرای نیمروز؛ رد خون، 23 نفر، دیدن این فیلم جرم است و شبی که ماه کامل شد بود که دو فیلم «بیست وسه نفر» و  «ماجرای نیمروز؛ ردّ خون» جایزه دریافت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار