فناوری که هوای خانه شما را تصفیه می‌کند

نوعی پرده هوشمند می‌تواند با شبیه سازی عمل فتوسنتز گیاهان، هوایی تمیز و عاری از مواد شمیایی و آلوده درخانه و محل کار در اختیار افراد قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان به تازگی نوعی پرده به نام Gunrid تولید کرده‌اند که از سال ۲۰۲۰ آماده فروش در سطح بازار‌های جهانی است. این پرده به گفته کارشناسان امکان تصفیه هوای آلوده خارج و داخل خانه را دارد.
 

بهترین راهکار برای تصفیه هوای درون خانه‌ها استفاده از گل و گیاهان است، اما اگر به دلایل مختلف امکان رشد ونگهداری گیاهان درون خانه را ندارید می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که به گفته سازندگان آن عملکردی مشابه فتوسنتز گیاهان دارند.
 

این پرده‌ها از نوعی پارچه معمولی تولید شده‌اند که برروی آن‌ها سطحی از یک ماده معدنی فوتوکاتالیستی وجود دارد. شرکت سازنده هنوز نوع ماده معدنی را ذکر نکرده، اما به گفته کارشناسان به احتمال فراوان دی اکسید تیتانیوم است.
از این ماده در نسل پیشتر پارچه‌های تصفیه کننده هوا نیز استفاده می‌شود. زمانی که پرده‌ها درمجاورت با نور داخلی یا نور فضای باز قرارمی‌گیرند شروع به تصفیه و از بین بردن آلودگی‌های موجود در هوا مانند مواد شمیایی، چون فرمالدئید می‌کنند.
 

کارشناسان سازنده این پرده، فرایند را مشابه عملکرد گیاهان می‌دانند که دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن را به محیط تحویل می‌دهند.
 
هنوز قیمت نهایی این پرده‌ها مشخص نشده است و به گفته سازندگان درسال ۲۰۲۰ آماده فروش خواهد بود. محققان در نظر دارند از این فناوری در سایر پارچه‌ها در آینده استفاده کنند.
منبع:Newatlas
انتهای پیام/

ساخت پرده هوشمند برای رفع آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
به جای این چیزا گندم و جو خیس کنین و دو تا لامپ ال ای دی 3 واتی بذارین بالای سرشون تا سبز بشن تا همه آلودگی هوا رو بگیرن
آخرین اخبار