رئیس مرکز مالی قطر: خود را با شرایط تحریم وفق داده‌ایم

یوسف محمد الجیده، رئیس مرکز مالی قطر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی از تطبیق شراط داخلی این کشور با تحریم‌ها خبر داد.

رئیس مرکز مالی قطر: خود را با شرایط تحریم وفق داده ایمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف محمد الجیده، رئیس مرکز مالی قطر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی گفت: «خود را با شرایط تحریم وفق داده ایم.»

الجیده در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: آیا می‌توانید اثرات تحریم‌های هجده ماه گذشته را بر میزان سرمایه گذاری در قطر توضیح دهید؟ گفت: «ما شاهد یک تحریم غیرقانونی در هجده ماه اخیر بوده ایم. البته این تحریم تاثیر بدی بر امورتجاری قطر نداشته است بلکه به منزله یک شتاب دهنده تغییرات در نحوه سرمایه گذاری خارجی دولت قطر عمل کرده است. تحریم نوعی کابوس در بخش لجستیک ایجاد کرده است و شرایط دشواری از طرف کشور‌های تحریم کننده برای قطر ایجاد شده است؟ بنابراین شرکت‌های تجاری قطری که در این کشور‌ها شعبه داشته اند هم اکنون باید از داخل قطر و یا دیگر کشور‌های منطقه به مشتریان خود خدمات رسانی کنند. این وضعیت را دشوار کرده است.»

وی افزود: «ما با وضعیتی همانند حالا روبرو نبوده ایم. این موضوع سبب کاهش رشد اقتصادی قطر شده است. اما ما سیاست‌های خود را با توجه به وضعیت موجود تطبیق داده ایم. ما شاهد دوران جدیدی برای قطر هستیم. ما به دنبال شرکای راهبردی جدید هستیم. تحریم بر شورای همکاری خلیج (فارس) هم اثرگذار بوده است. ما تلاش می‌کنیم که روابط خود را با دیگر کشور‌های منطقه و به طور ویژه با کویت، عمان، ترکیه و کشور‌های منطقه جنوب شرق آسیا تقویت کنیم. ما شاهد دوران جدیدی از تجارت در قطر هستیم.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: آیا شما سرمایه گذارانی را برای سرمایه گذاری در قطر پیدا کرده اید. آیا آن‌ها از تاثیرات تحریم‌ها آگاهی دارند؟ گفت: «قطعا، آن‌ها درباره این موضوع سوال می‌کنند. ما واقعیت‌ها را به آن‌ها نشان می‌دهیم. اقتصاد ما قدرتمند است. از زمان تحریم، اقتصاد قطر به خوبی این موضوع را ثابت کرده است. بازار سهام ما بهترین عملکرد را در جهان دارد. ما در سال ۲۰۱۸ و پس از تحریم شاهد هیچ کسری بودجه‌ای نبوده ایم و برعکس اضافه درآمد داشته ایم. وضعیت ما در دوران پس از تحریم بهتر از دوران پیش از تحریم هم شده است. آمار‌ها به خوبی این موضوع را نشان می‌دهند.»

رئیس مرکز مالی قطر در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: شما چه پیشنهادی به سرمایه گذاران برای ورود به بازار قطر دارید؟ گفت: «ما به آن‌ها می‌گوییم که اگر به قطر بیایید ما شما را در سرمایه گذاری‌های خود در کشور‌های عراق، عمان و کشور‌های جنوب شرق آسیا مشارکت می‌دهیم. ما یک ساختار تجاری کم هزینه و پرسود را به آن‌ها نشان می‌دهیم.»

وی ادامه داد: «شرکت‌های فعال در بخش دیجیتال، ورزش، رسانه و سرمایه گذاری اسلامی از جمله این شرکت‌ها هستند. ما در ترکیه و مالزی به دنبال ایجاد شرکت‌های فعال در بخش سرمایه گذاری اسلامی هستیم. ما سیاست را از تجارت جدا کرده ایم. ما حتی خط لوله انتقال گاز خود به امارات را قطع نکرده ایم.»

وی افزود: «شرکت‌های تجاری این کشور‌ها می‌توانند در قطر به فعالیت خود ادامه دهند. ما سیاست را از تجارت جدا کرده ایم. ما به حاکمیت قانون احترام می‌گذاریم. ما یک برنامه مهم اقتصادی برای چهار سال آینده طرح ریزی کرده ایم. در سال دو هزار و بیست و دو، مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر برگزار می‌شود.»

رئیس مرکز مالی قطر اضافه کرد: «این رویدادی بزرگ برای کشور قطر است. ما خواهان جذب مشارکت بیش از هزار شرکت هستیم. ما می‌خواهیم بیش از ده هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم. برگزاری جام جهانی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
آفرین
آخرین اخبار