رئیس‌جمهور بولیوی: کمک‌های آمریکا به ونزوئلا یک «اسب تروآ» است

«اوو مورالس» با انتشار پیامی هشدار داد هر گونه مداخله در ونزوئلا و ارسال کمک‌های آمریکایی به این کشور به جنگ منجر خواهد شد.

رئیس‌جمهور بولیوی: کمک‌های آمریکا به ونزوئلا یک «اسب تروا» و وسیله‌ای برای تهاجم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا‏، اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی، با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر نسبت به ارسال کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه‌ای آمریکایی به ونزوئلا هشدار داد.

وی در این پیام تاکید کرد: «کمک‌های آمریکا به ونزوئلا یک «اسب تروا» و وسیله‌ای برای تهاجم و تحریک به جنگ است.» مورالس در ادامه نوشت: «ما انتظار داریم تعمقی جدی در قبال حیات و انسانیت صورت بگیرد‎؛ هرگونه مداخله تنها به جنگ منجر خواهد شد. صلح بدون عدالت اجتماعی و بدون احترام به حاکمیت ملی مردم محقق نخواهد شد.»

رئیس‌جمهور بولیوی همچنین تصریح کرد: «برادران ما در آمریکای لاتین نباید در کودتای نظامی همدست باشند. دفاع از ونزوئلا، دفاع از استقلال و حاکمیت آمریکای لاتین است.»

گفتنی است آمریکا و دیگر کشور‌های منطقه در هماهنگی با مخالفان ونزوئلا از برنامه‌های خود برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا در روز شنبه خبر داده‌اند.

این در حالیست که ماکس بلومنتال، خبرنگار آمریکایی، اخیرا در گزارشی به بررسی وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کاراکاس پایتخت ونزوئلا پرداخته و با حضور در یکی از فروشگاه‌های شهر کاراکاس اذعان کرده است که با وجود تبلیغات رسانه‌های غربی مبنی بر کمبود اجناس ضروری در فروشگاه‌های ونزوئلا، این فروشگاه‌ها مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم هستند.

دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور مرز ونزوئلا با برزیل را بسته است و ارتباطات هوایی و دریایی را با جزایر آروبا‏، بونایر و کوراکائو که بخشی از پادشاهی هلند هستند به حالت تعلیق درآورده است. دولت ونزوئلا همچنین سه پل مرزی با کلمبیا را نیز بسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
قابل توجه اوو مورالس - نیکلاس مادورو و تمام رهبران منطقه آمریکای لاتین : متوجه باشید که اروپائیها با کشف قاره آمریکا چه بلائی بر سر تمدنهای عظیم و ریشه دار منطقه قاره ی شما آوردند پرتغالیها و اسپانیائیها و اروپائیها با غارت ثروتهای قاره شما تمام تمدنهای کهن شما را از بین بردند و بومیان اصیل ساکن در منطقه شما را به برده گی و اسارت بردند و در کارخانجات و مزارع خودشان بکار گرفتند و نسل بعضی از تمدنهای ریشه دار و کهن شما را با کشتار و غارت ثروتهایشان از بین بردند........حالا در عصر نوین برده داری توسط غربیها همین داستان در حال تکرار و تاریخ تکرار همان ماجراهاست در این منطقه با همدیگر متحد شوید و راه فیدل کاسترو - هوگوچاوز -اوو مورالس - و نیکلاس مادورو را ادامه دهید و به سلطه اروپائیها و غربیها که در راس همه ی آنها شیطان بزرگ آمریکا قرار دارد پایان دهید و از اتحاد و همبستگی محور مقاومت در منطقه خاورمیانه که با کمک روسیه و چین آمریکا را به چالش کشیده اند الگو برداری کنید تا رهبرآمریکا فریاد بزند که با وجودی که تریلیونها دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کردیم یک دلار سود نبردیم و با سرشکستگی و خفت و ذلت سیاسی از منطقه خاورمیانه با شکستی که از محور مقاومت خوردند در حال خارج شدن هستند راهتان راه محور مقاومت باشد.........شما حتماً پیروز خواهید شد به امید خداوند
آخرین اخبار