تساهل‌هایی را در جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور شاهد بودیم/ اعمال محدودیت‌ برای خروج دام از استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تساهل‌هایی را در جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور شاهد بودیم از اعمال محدودیت‌ برای خروج دام از استان زنجان خبر داد.

تساهل‌هایی را در جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور شاهد بودیم/ اعمال محدودیت‌ برای خروج دام از استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،به نقل از روابط عمومی دادگستری،حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به وضعیت بازار گوشت و موضوع قاچاق دام اظهار کرد: ما در سطح کلان با توجه به اینکه کشوری غنی در این حوزه بوده و تولید گوشت‌مان کم نیست و واردات‌مان نسبت به تولید کم است بنابراین انتظار داشتیم دولت با اتخاذ سیاست‌های درست و منطقی از قاچاق دام زنده و گوشت به خارج از کشور به خصوص کشور‌های همسایه جلوگیری می‌کرد، اما تساهل‌هایی در این حوزه دیدیم.

وی با بیان اینکه این تساهل‌ها منجر به آشفتگی در بازار گوشت شد، ابراز کرد: ما با آن میزان تولید درصد وابستگی اندکی داشتیم و نباید بازار گوشت این چنین می‌شد و باید جلوی قاچاق گرفته می‌شد که اکنون این اتفاق در حال افتادن است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان محدودیت‌هایی را در خصوص خروج دام زنده از استان قائل شدیم، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که در گوشت مصرفی استان مشکلی وجود نداشته باشد، در خصوص دام سنگین که از استان همجوار وارد می‌شود و با توجه به محدودیت‌هایی که این استان در خروج دام اعمال کرده بود مشکلاتی را شاهد بودیم که با رایزنی و اعمال تدابیری سعی کردیم که این مشکل حل شده و استان مشکلی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به داشته‌هایمان در این حوزه قیمت گوشت نباید به یکباره این چنین افزایش می‌یافت، افزود: دولت، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی این بخش که عموما از زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی هستند باید به موقع عمل می‌کردند و اجازه نمی‌دادند که وضعیت به اینجا برسد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: وقتی بنده این آشفتگی را دیدم، ماموریتی به همکاران قضایی خودم در دادسرا‌ها دادم و تکلیف کردم که همه دادستان‌ها به بازار و اقلام اساسی مردم ورود کنند و اگر کسی برخلاف قوانین و دستورالعمل‌ها و قواعد جاری عمل و کوتاهی کرده باشد، با آن برخورد جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دادستان‌ها تاکید کرده‌ام که گرانفروشان را شناسایی کنند، گفت: به سازمان تعزیرات حکومتی نیز ماموریت‌هایی را داده‌ام که امیدواریم که شب عید شاهد یک آرامش و قیمت تثبیتی و فراوانی درسطح استان باشیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان تاکید کرد: زیبنده یک جامعه اسلامی نیست که برای گوشت یخ زده صف ببندند و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد این موضوعات برطرف شود
 
انتهای پیام/ن

 

اعمال محدودیت‌ برای خروج دام از استان زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.