رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور مطرح کرد؛

۶ میلیارد دلار، میزان سرمایه‌گذاری ایران در صنعت هسته‌ای/ بودجه هنگفت انرژی اتمی دروغ بزرگ است

صالحی گفت: بسیاری از رسانه‌های معاند، با بزرگ نمایی هزینه ایران در صنعت هسته‌ای قصد سیاه نمایی دارند در حالی که بنا بر آمار‌های موجود میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت حدود ۶ میلیارد دلار بوده است.

۶ میلیارد دلار، میزان سرمایه‌گذاری ایران در صنعت هسته‌ایبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور در همایش سرآمدان فناوری و صنعت با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند از سرمایه‌گذاری ایران در صنعت هسته‌ای اظهار کرد: بسیاری از رسانه‌های معاند، با بزرگ نمایی هزینه ایران در صنعت هسته‌ای قصد سیاه نمایی و پیوند زدن مشکلات اقتصادی ایران به صنعت هسته‌ای را دارند در حالی که طی ۳۰ سال اخیر بنا بر آمارهای موجود میزان سرمایه‌گذاری در صنعت هسته‌ای حدود ۶ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: تنها ارزش نیروگاه هسته‌ای بوشهر ۵ میلیارد دلار است و توانایی تولید ۷ میلیارد کیلووات برق در سال را دارد که با احتساب خرید هر کیلووات به قیمت نیم سنت و فروش آن به قیمت ۹ سنت به کشورهای همسایه، ۶۳۰ میلیون دلار معادل حدود ۶ هزار میلیارد تومان درآمد زایی دارد.

رئیس سازمان انرژی هسته تصریح کرد: بودجه سالیانه انرژی هسته‌ای سالیانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.


بیشتر بخوانید: ایران چقدر برق هسته ای تولید می کند؟ + اینفوگرافیک 


«اکسیژن ۱۸» برای کشور ارزآوری دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت در جمع خبرنگاران، گفت: محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌ منحصر به فرد است.

صالحی با تأکید بر اینکه جوانان ما در صنعت هسته ای ۴ سال کار کردند تا توانستند ماده گرانقیمتی تحت عنوان اکسیژن ۱۸ را تولید کنند، تصریح کرد: این محصول می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد و ایران را در یک ماده استراتژیک خود کفا کند.

صالحی در خصوص تعلل اروپا در اجرای تعهدات برجامی خود و احتمال خروج ایران از برجام گفت: همانطور که مقام معظم رهبری خیلی واضح موضع جمهوری اسلامی ایران را بیان کردند، ما اقدامات آنها را رصد می‌کنیم. تصمیمات ما حساب شده است و بر اساس احساسات تصمیم نمی‌گیریم.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت بر اجرای برجام و مقام معظم رهبری اگر به این نتیجه برسند که حضور ما در برجام دیگر مفید نیست دستورات لازم را صادر خواهند کرد، گفت: ما لحظه‌ای تصمیم نمی‌گیریم، بلکه بر اساس حقایق و رصد دقیق تحولات تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در خصوص تمدید تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران از سوی FATF بیان کرد: این نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن بست شود. متقابلا این موضوع هم در ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما هر آنچه را به نفع منافع ملی باشد تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار