سخنگوی رئیس جمهور افغانستان:

تقویم انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی کند/ مذاکرات آمریکا با طالبان در چهار محور پیگیری می شود

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در یک نشست خبری بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری با اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرد.

 

تقویم انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی کند/ مذاکرات آمریکا با طالبان در چهار محور پیگیری می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان از معرفی و آغاز کار اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی در جریان این هفته یا هفته آینده خبر داد.

هارون چخانسوری، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت: در مجموع 84 نفر از سوی احزاب سیاسی و نهاد‌های جامعه مدنی مرتبط با انتخابات به عنوان نامزد عضویت در کمیسیون های انتخاباتی به ریاست جمهوری معرفی شده اند؛ از این میان، 69 تن آنها از سوی احزاب سیاسی به شمول 9 زن و 15 تن دیگر از سوی نهادهای جامعه مدنی مرتبط با انتخابات به شمول 5 زن معرفی شده اند که بعد از بررسی اسناد آنها، لیست نهایی اعلام می گردد.»

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت: بر اساس قانون جدید انتخابات، 18 نامزد انتخابات ریاست جمهوری به 14 تن از نامزدان عضویت در کمیسیون های انتخاباتی رای تائید داده و آنها به عنوان کمیشنران و رئیس دبیرخانه های کمیسیون های انتخاباتی کار خود را آغاز خواهند کرد.

چخانسوری گفت: بررسی اسناد این نامزدان در ارگ ریاست جمهوری آغاز شده است و تا سه روز آینده تمام می شود.

وی درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز تاکید کرد که تقویم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با روی کار آمدن کمیشنران جدید تغییر نخواهد کرد.

تاکنون نتایج نهایی انتخابات پارلمانی18 ولایت افغانستان اعلام شده است و از نتایج نهایی دیگر ولایات خبری نیست. از سوی دیگر، قرار است تا 11 روز دیگر (15 حوت/ اسفند) دوره هفدهم تقنینی پارلمان نیز توسط اشرف غنی افتتاح گردد، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در پاسخ به این سوال که آیا این پارلمان با اعضای جدید افتتاح می‌شود یا اعضای قبلی گفت: رئیس جمهور  پارلمان جدید را با اعضای جدید آن افتتاح خواهد کرد و در این قسمت حکومت مصمم است.

چخانسوری درباره نشست قطر که تا دو روز دیگر در دوحه میان نمایندگان گروه طالبان و مقامات آمریکایی برگزار خواهد شد نیز گفت: در این نشست روی چهار موضوع اساسی بحث می شود.

وی تصرح کرد که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، همکاری نکردن گروه طالبان با دیگر گروه‌های تروریستی، آتش بس همه جانبه و آغاز گفتگوهای مستقیم گروه طالبان با حکومت از جمله موضوعات بحث این نشست می‌باشد.

وی بیان داشت که نمایندگان گروه طالبان در نشست قبلی روی چگونگی آتش بس و آغاز مذاکرات رو در رو با حکومت افغانستان صلاحیت گفتگو را نداشتند و امیدواریم که این بار نمایندگان طالبان صلاحیت بیشتر داشته باشند تا با حکومت افغانستان مذاکرات مستقیم را آغاز کند.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان درباره برکناری محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی نیز گفت: حکم رئیس جمهور درباره برکناری محمد محقق اجرایی شده است و در حال حاضر وی نمی تواند از معاش و امتیازات دولتی استفاده کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار